familjeniingenstans

Alla inlägg den 21 mars 2014

Av Mikaela - 21 mars 2014 19:14

Iris satt så snällt och lekte med mina innetofflor i eftermiddags. Hon vände och vred men tuggade inte. Så jag lät henne hållas. Hon satt länge så nöjt och lekte. Jag tänkte inte så mycket på det just då. Nu när hon somnat var jag lite frusen och tänkte återta mina tofflor. Jag gled i med båda fötterna och hör hur det knastrar och noterar att det känns vasst och hårt under fötterna. Då inser jag varför Iris var så nöjd, hon höll på med skit. Närmare bestämt, hon har stoppat mina skor fulla med smörgåsrån. Någon form av revirmarkering? Aja, tur att hon är söt i varje fall. <3

Av Mikaela - 21 mars 2014 14:05

Säljer nu vårt babygym. Sparsamt använt - klart nyskick! Jättefint och smidigt! Kommentera under och skriv er mejladress eller hör av er direkt till mig om ni är intresserade! :)

DJUNGELGYM från Infantino 0-5 mån. Mått: 45x58x95 cm . Tvättas i 30 grader. 3 st leksaker ingår, med prassel och bitring. Enkel att fälla ihop, bågen går att ta loss och användas i en spjälsäng. Orginalförpackning som fungerar som väska finns kvar. Gymmet är lätt att packa upp och ner vilket gör att det är smidigt att ha med sig.

Av Mikaela - 21 mars 2014 08:17

Stolt!
Jag har gjort det! Efter månaders slit med träning och mat har jag kommit i mina "smalshorts" inför sommarn 2014. Sommaren 2013 var ett lågvattenmärke ur kroppssynpunkt. Här menar jag inte magen(!). Jag gillade verkligen min mage. Utan det jag är mest fåfäng med är min solbränna. 2013 var ju den finaste sommaren, ja, typ någonsin. Men jag blev så värmekänslig mot slutet av graviditeten att jag inte kunde vistas i solen utan att försmäkta. Jag spenderade alltså första delen av sommarn inomhus och andra delen i skuggan/inomhus med en bebis. Jag var inte direkt en pepparkaka i september om man säger så.. Ja, en ogräddad då, en sådan där man råkat tillsätta för mycket vetemjöl... Därför har det varit extra viktigt att komma i shortsen fort. För att så snart det är möjligt att vistas i dem, utan att köldplågas, ska benen bli bruna. Min hud ska få revansch! Mitt pigment ska få träffa sin solkompis. Och jag inbillar mig att jag nog blir lite lyckligare då! Brunare om inte annat. Måste ju bjuda på lite bilder från sommarn så att ni hänger med mitt bleka jag.

Nu är jag förstås inte nöjd med kroppen än. Problemet med att träna är ju att självbilden förändras. Nu är ju dagens Mikaela utgångsläget och det finns x antal grejer att ändra på. För nu har ju huvudet glömt allt som faktiskt hänt med kroppen sedan jag började träna efter graviditeten. Därför är det bara att fortsätta. Så om jag är duktig kanske allt slutar med att jag får köpa nya smalshorts. Man kan ju alltid hoppas!

Magbilder, vilken nostalgi<3! Helt otroligt att min lilla prinsessa låg därinne så länge. Och nu är hon så stor, här är dagens upplaga!

Body från Lindex
Klänning från Lindex
Byxa från Lindex
Strumpor från H&M

Ovido - Quiz & Flashcards