familjeniingenstans

Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Mikaela - 13 mars 2014 15:00

Att vara mammaledig med Iris en sån här dag måste vara det mest underbara som finns. Kan inte tänka mig ett bättre sätt att spendera dagen på. #vår

Mössa från Molo
Skarf från Pippi
Overall från Lindex

Av Mikaela - 13 mars 2014 12:54

Iris upptäckte sina fötter för länge sedan. Hon har lekt med dem, ätit på dem och beundrat dem. Mycket!

Jag har alltid tyckt att fötterna är oerhört söta, fotat dem, pussat på dem och när Grodan bodde i magen kände jag verkligen av dem. Vad hon kunde sparkas! Eller ja, det kan hon fortfarande. Men det är först de senaste dagarna som jag verkligen tänkt på att hon har just fötter. Och fötter vill ju bo i skor. Innan har de bott i små söta tossor som suttit fast i diverse overaller. Men nu är det dags för riktigt skor då. Jag har kikat mycket sista dagarna och köpt två par fina skor till vår/sommar och ett par gummistövlar. Samtliga från #HM
Det är verkligen härligt med en liten prinsessa att handla till <3!

Av Mikaela - 13 mars 2014 10:18

Jag har äntligen gjort det. Steg ett i mitt program är påbörjat. Jag har faktiskt målat naglarna, alla tio(!). Inget fusk heller, två lager färg(som fick torka emellan) och sen överlack. Inga repor efter att det inte torkat, inga bebistryck. Jag gjorde det! Hurra för mig! Jag tackar och bugar åt alla applåder och hejarop där utifrån! Yey, för mig!

För att bli helt klar med detta steg ska jag även;
- färga håret
- läsa delar av en bok i vårsolen
- ha minst 30 minuter egentid

Inte direkt enkelt! Men naglarna gick super för att jag har en så söt liten tös som gärna ville sitta och leka med sina saker. Bara jag satt bredvid så funkade det super! Nu ger jag mig på fortsättningen! Wiieeee!

Av Mikaela - 13 mars 2014 08:18

God morgon!
Ber om ursäkt över att jag lämnade er hängandes ovetande. Förstår att flera av er säkerligen legat helt sömnlösa inatt och funderat på huruvida Grodan lät mig bädda eller inte. Jag kan lugna ert sinne med att jag slapp sova i en obäddad säng. Löste det genom att Iris satt framför spegeln och beundrade sigsjälv och jag fixade sängen. Finns det något bättre än att lägga sig i en nybäddad säng? Nej, tror inte det.

Iris har fått lägga sig tidigare nu två kvällar i rad och då sover hon betydligt bättre på natten, nu läser vi saga strax efter sex och sen somnar hon kring 18:30. Men inatt fick hon ett tokryck vid 02:00. Blir väckt av en Iris som sitter upp och blåser mig i ansiktet. Och efter varje blås skrattar hon högt, mitt lilla toktroll. Hon var vaken i 45 minuter och sen somnade hon om och sov fram till morgonen. Hon vaknar fortfarande kring sex på morgonen, lite väl tidigt tycker jag. Egentligen för tidigt för henne också för vid åtta somnar hon om igen för en liten lur. Men det för lite gott med sig, jag får ju äta frukost i human tid! :)

PyjamasIris

Ursöt med ankor från Metoo

Dagens Iris

Hårband från H&M
Tröja från H&M
Linnebody från H&M
Byxa från H&M
Strumpor från Lundmyr

Ovido - Quiz & Flashcards