familjeniingenstans

Direktlänk till inlägg 28 april 2014

Att få mjölkstockning, bli rosa och lite zlatanisering

Av Mikaela - 28 april 2014 20:25

Detta väder! Det är ju inte klokt så härligt. Vi har inte sett insidan av huset mycket i helgen. Filtmys, trädgårdsarbete och vagnpromenad har det blivit, i kvadrat. Problemet för mig med det vackra vädret är pollen, allergin är inte nådig just nu men ännu värre, mjölkstockning! Tvi för detta av djävulen uppfunna skit. Sitter och solar lite och som genom ett trollslag är brösten fyllda med små köttbullar. Nej, fy! Så här sitter jag med feber och svullna tuttar(ja, de kunde tydligen bli större). Jag tycker att livet är synnerligen orättvist. Som om det inte gör ont nog att amma nu när Grodan utrustat sig med tänder både uppe och nere, nej, lite stockning på det också. Och NEJ! Jag tänker inte sluta amma bara för att det gör ont. Jag ammar för Iris skull, inte för min.

Lite bilder från helgen!

Och idag gick startskottet! Starten för Iris ettårsdag. Jag må vara galen som börjar nästan tre månader innan. Men vill man ha gäster i semestertider är det bäst att vara ute i god tid. Iris vill ju helst att släkten är i Ingenstans och inte på Kreta när det är hennes dag. Gustaf är nog mest bekymrad. Jag tror att han trodde att pyssel-, pynt- och rosa-Mikaela hade gått i graven efter dopet och att Iris födelsedagar skulle bli små kafferep. Men icke! I'm back och nu kör vi all in för dotterns ettårsdag. Min checklista är nedskriven, bara två check av 29 än sålänge så tur att jag har gott om tid! Men i sann ekonomisk anda sprider vi ut inköpen. Inbjudningarna är klara, de ska bara Zlataniseras och postas. Bilder kommer när jag försäkrat mig om att den exklusiva gästlistan hittat sina i brevlådan. Man vill ju inte förstöra överraskningsmomentet! Sen lite rosa dekorationer till dukning och pynt. Och sen är det ju det här med paket. Tre stycken tjuvstartade jag med. Två böcker om dotterns favorit, Ingrid. Iris är fullkomligt tokig i versionen om när Ingrid badar, den läser vi varje kväll. Så på födelsedagen får hon två nya, en om plåster och en om baciller. En stapelapa från Lundmyr kommer ligga och vänta till juli också. När det står älskling på en av ringarna, då kan mamman bara inte låta bli. Vi får väl se vart paketjakten slutar nu när jag redan är igång. Men hon fyller ju inte ett år varje dag så då får vara sådär MYCKET extra.

Lite bilder från helgens Iris

Hårrosett Iris
Body från Lindex
Pälsväst från Bonprix
Strumpbyxor från Kappahl
Skor från H&M

Hårrosett Iris
Tröja från Name it
T-tröja från Pilgrimmi
Pälsväst från Bonprix
Kjol från Lindex
Strumpbyxor från Catimini
Skor från H&M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 1 juni 2014 20:12

Så smet en helg till förbi. De märks ju knappt, kommer och försvinner lika fort. Längtar till Gustafs semester så vi kan spendera ännu mer tid tillsammans. Iris invigde sin nya solskyddsdräkt och solskyddskeps idag. Insåg att det inte räckte med en d...

Av Mikaela - 30 maj 2014 16:07

Nu är äntligen inbjudningarna till Iris maskerad ivägskickade. Det blev en hel del, hoppas att några kan komma trots att det är semestertider. Men det är ju ändå årets viktigaste dag. Tycker jag och Iris i varje fall. Tänkte visa er hur fina inbjudni...

Av Mikaela - 27 maj 2014 21:11

Vi är fortfarande sjuka. Blä! Nu är jag riktigt risig och då känns moderskapet lite mer. Det är lite krävande att varken få sova eller vila när man själv är sjuk. Men det finns tydligen oanade krafter i kroppen även i sjukläge. Hoppas att Iris blir b...

Av Mikaela - 26 maj 2014 10:29

Underbara helg! Kan man vara annat än lycklig i detta väder? Visserligen är vi vrålförkylda alla tre men glada ändå! Lite kämpiga nätter med Iris snoriga näsa bara. Hon tycker att det är jobbigt att ligga ner. Nässugen och koksaltlösningen används f...

Av Mikaela - 23 maj 2014 16:40

Jag har en liten fundering som jag känner ett behov av att lyfta här. Det underbara med att vara mamma 2014 är att det är rysligt enkelt komma i kontakt med andra mammor, lite varstans i Sverige. Det mindre bra med att vara mamma 2014 är att alla and...

Ovido - Quiz & Flashcards