familjeniingenstans

Alla inlägg den 19 mars 2014

Av Mikaela - 19 mars 2014 18:38

Tänka sig! Gröten slank ner ikväll ocksp, jag ser ljuset i matvägrartunneln. Och som lovat! Iris prinsesshörna blev redo för mys <3!

Av Mikaela - 19 mars 2014 13:01

När Iris låg i magen sjöng jag ofta för henne. Väldigt ofta blev det "Handens fem fingrar". Jag fortsatte att sjunga den för henne även när hon kom och det är få saker som kan göra henne så lugn. Det är min och Iris sång<3! Därför blev jag så oerhört lycklig när jag såg att #rosaprinsessa gjorde tavlor med just den texten. Det var ju helt omöjligt att låta bli att köpa. Så nu när jag piffar Iris hörna fick tavlan en hedersplats över spjälsängen! Så nöjd! <3

Av Mikaela - 19 mars 2014 10:28

Dotter har insett att det är kul att resa sig upp. Hon började igår mot mina ben. Och idag, vips, så stod hon i spjälsängen. Iris sover inte i spjälsängen på nätterna därför har jag inte sänkt ner den men det fick bli vårt morgonprojekt. Fick då även den ljusa idéen att flytta in spjälsängen i sovrummet för att påbörja projekt: sovaiegensäng. Så vaggan flyttades ut och spjälsängen in... Då mitt i flyttandet inser jag att vaggan är avsevärt mycket mindre vilket gör det lätt omöjligt att placera spjälsängen där vaggan tidigare stod. Det spelade ingen roll hur jag puttade, riktade, vred, stånkade och stönade. Det gick helt enkelt inte. Därför har ja nu tillbringat morgonen med att möblera om i sovrummet. Yey, härlig onsdagssyssla. Men nu är i varje fall möblerna på plats. Det som återstår nu är att piffa. Ni får vänta lite med att se det färdiga resultatet för det ska även sättas upp en hylla när Gustaf kommer från jobbet. Jag har nämligen inte körkort på skruvdragare än. Men en liten tjuvkik på prinsessboningen bjuder jag på!

Dagens Iris

Hårband från #H&M
Skarf från #tothelittleone
Klänning från #Newbie
Body från Newbie
Strumpbyxor från #Noanoa

Ovido - Quiz & Flashcards