familjeniingenstans

Alla inlägg den 24 mars 2014

Av Mikaela - 24 mars 2014 09:07

Idag stod det "ring allergicentrum" på mitt schema. Iris har fått eksem på baksidan av låren så jag ville ha lite smörjtips. Duktig som jag är ringer jag precis när telefontiden börjar, knappar in Iris personnummer och mitt telefonnummer. Sen sitter jag lydigt vid telefonen och väntar. Egentligen gillar jag det här systemet. Men har alltför många dåliga erfarenheter. De säger alltid runt ett klockslag. Och den här cirkeln runt, kan vara jättestor! Ja, eller egentligen är det en halvmåne för den sträcker sig bara från klockslaget och in i oändligheten. Inte ringer de fem minuter tidigt, knappast!

Underligt nog ringde allergicentrum upp exakt på angivet klockslag. Jag var i chock och stammade lätt när samtalet började. Hon måste trott att jag var korkad...
Nu ska vi i varje fall köpa två krämer på Apoteket, en för eksemen och en mjukgörande för hela kroppen. Om det inte fungerar skulle vi få starkare doningar men jag håller tummarna. Jag är ju så otroligt stolt över att dottern numera äter två portioner gröt om dagen. Men allergicentrum var inte imponerade över att Iris dissar mjölkersättningen vi skulle servera till. Så en annan typ av ersättning ska vi prova också. Vi klarar oss sålänge vi ammar men det är skönt att veta att det kommer funka efter amningen också.

Nu ska Grodan och jag ha en riktig mysdag och senare idag får vi besök. Mys! <3

Dagens Iris

Hårband från H&M
Body från Newbie
Byxa från Newbie
Strumpor från H&M

Ovido - Quiz & Flashcards