familjeniingenstans

Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Mikaela - 23 mars 2014 18:49

Kan man annat än älska Grodans pyjamas från Lipfish?! Kärlek <3
Godnatt från Iris!

Av Mikaela - 23 mars 2014 17:12

Idag har det varit en riktig produktiv Iris&mammadag. Vi har städat, bakat, gjort barnmat, varit på promenad och gungat. Nu sitter vi och leker trötta i väntan på gröten och läggdags.

Ute-Iris

Mössa från Molo
Skarf från Pippi
Vantar från H&M
Overall från Metoo
Stövlar från H&M

Kardemummabullar med äpple och kanel smakade mumma till fikat. :)

Av Mikaela - 23 mars 2014 10:49

Jag har funderat lite på en sak.. Något som bekommer mig i vardagen. Något som kan göra mig irriterad. Det kan vara så att detta fenomen är Ingenstansrelaterat och då mottager jag gärna tips om hur ni gör hemma. Är det så att ni istället känner igen er? Ja, vi kan väl koka tillsammans då.

Hemma hos oss har vi olika ansvarsområden. Jag säger verkligen inte att sambon inte gör något! Nej, han lagar maten och det är han rysligt duktig på. Bortskämd med otroligt god mat är jag! När det kommer till städ/tvätt/bebis/planering/bakning så faller lotten på mig. Problemet, ja, kokpunkten, är inte VAD vi gör utan HUR vi gör det. När sambon lagar mat är han själv ute i köket och sätter på någon gammal rocklåt i mobilen och myser runt bland sina grytor. Detta ser för mig till det närmsta himmelskt ut. När jag bakar har jag en bebis hängande i sele med väldigt klåfingriga händer samtidigt som jag dammsuger och skriver inköpslista. Om något är slut måste det ju skrivas upp. Sambon säger bara spontant, "kryddpepparn tog visst slut" och sen på något magiskt vis står det på listan när det är dags att handla. Underligt!

När jag tvättar har jag en bebis hängande i bröstet samtidigt som jag kör min version av tvättlimbo då sambon alltid gömmer smutstvätten i golvnivå runt om i huset. Det liknar nästan orientering när jag ska samla ihop detta, bortsett från att jag inte har någon karta och samtidigt bollar runt en mjölksugen Groda då.

Hur kommer det sig att jag med självklarhet ska göra tre/fyra saker åt gången? Och vem sjutton spelar rock för mig?

En dagens på Grodan!

Tunika från La compagnes petits
Linnebody från H&M
Byxa från La compagnes petits
Strumpor från Polarn och Pyret(de var två, jag lovar!)

Ovido - Quiz & Flashcards