familjeniingenstans

Direktlänk till inlägg 21 mars 2014

Nöjd och nostalgi

Av Mikaela - 21 mars 2014 08:17

Stolt!
Jag har gjort det! Efter månaders slit med träning och mat har jag kommit i mina "smalshorts" inför sommarn 2014. Sommaren 2013 var ett lågvattenmärke ur kroppssynpunkt. Här menar jag inte magen(!). Jag gillade verkligen min mage. Utan det jag är mest fåfäng med är min solbränna. 2013 var ju den finaste sommaren, ja, typ någonsin. Men jag blev så värmekänslig mot slutet av graviditeten att jag inte kunde vistas i solen utan att försmäkta. Jag spenderade alltså första delen av sommarn inomhus och andra delen i skuggan/inomhus med en bebis. Jag var inte direkt en pepparkaka i september om man säger så.. Ja, en ogräddad då, en sådan där man råkat tillsätta för mycket vetemjöl... Därför har det varit extra viktigt att komma i shortsen fort. För att så snart det är möjligt att vistas i dem, utan att köldplågas, ska benen bli bruna. Min hud ska få revansch! Mitt pigment ska få träffa sin solkompis. Och jag inbillar mig att jag nog blir lite lyckligare då! Brunare om inte annat. Måste ju bjuda på lite bilder från sommarn så att ni hänger med mitt bleka jag.

Nu är jag förstås inte nöjd med kroppen än. Problemet med att träna är ju att självbilden förändras. Nu är ju dagens Mikaela utgångsläget och det finns x antal grejer att ändra på. För nu har ju huvudet glömt allt som faktiskt hänt med kroppen sedan jag började träna efter graviditeten. Därför är det bara att fortsätta. Så om jag är duktig kanske allt slutar med att jag får köpa nya smalshorts. Man kan ju alltid hoppas!

Magbilder, vilken nostalgi<3! Helt otroligt att min lilla prinsessa låg därinne så länge. Och nu är hon så stor, här är dagens upplaga!

Body från Lindex
Klänning från Lindex
Byxa från Lindex
Strumpor från H&M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 1 juni 2014 20:12

Så smet en helg till förbi. De märks ju knappt, kommer och försvinner lika fort. Längtar till Gustafs semester så vi kan spendera ännu mer tid tillsammans. Iris invigde sin nya solskyddsdräkt och solskyddskeps idag. Insåg att det inte räckte med en d...

Av Mikaela - 30 maj 2014 16:07

Nu är äntligen inbjudningarna till Iris maskerad ivägskickade. Det blev en hel del, hoppas att några kan komma trots att det är semestertider. Men det är ju ändå årets viktigaste dag. Tycker jag och Iris i varje fall. Tänkte visa er hur fina inbjudni...

Av Mikaela - 27 maj 2014 21:11

Vi är fortfarande sjuka. Blä! Nu är jag riktigt risig och då känns moderskapet lite mer. Det är lite krävande att varken få sova eller vila när man själv är sjuk. Men det finns tydligen oanade krafter i kroppen även i sjukläge. Hoppas att Iris blir b...

Av Mikaela - 26 maj 2014 10:29

Underbara helg! Kan man vara annat än lycklig i detta väder? Visserligen är vi vrålförkylda alla tre men glada ändå! Lite kämpiga nätter med Iris snoriga näsa bara. Hon tycker att det är jobbigt att ligga ner. Nässugen och koksaltlösningen används f...

Av Mikaela - 23 maj 2014 16:40

Jag har en liten fundering som jag känner ett behov av att lyfta här. Det underbara med att vara mamma 2014 är att det är rysligt enkelt komma i kontakt med andra mammor, lite varstans i Sverige. Det mindre bra med att vara mamma 2014 är att alla and...

Ovido - Quiz & Flashcards