familjeniingenstans

Direktlänk till inlägg 26 maj 2014

Solsken både ute och inne

Av Mikaela - 26 maj 2014 10:29

Underbara helg!
Kan man vara annat än lycklig i detta väder? Visserligen är vi vrålförkylda alla tre men glada ändå! Lite kämpiga nätter med Iris snoriga näsa bara. Hon tycker att det är jobbigt att ligga ner. Nässugen och koksaltlösningen används flitigt just nu. Inte direkt poppis hos dottern men nödvändigt. Kan inte begripa varför nässugen kräver tvåhandsgrepp? Jag menar, vilket barn uppskattar att få en sug uppkörd i näsan? Iris ålar sig som en fisk när sugen närmar sig. Men men!

Igår var det morsdag. Trodde inte det skulle bli så mycket av den dagen men så fel jag hade. Fina blommor och kort fick jag. Kortet skvallrade dessutom en överraskning kommande vecka. Spännande <3! Men bäst av allt en heldag med min fina familj. Vi har haft så många projekt och åtaganden senaste året. Känner ofta att jag och min tid inte ens får plats på topp 100 över saker att göra. Men igår gav sambon mig det finaste. En hel dag med mys, god mat och egentid. Så bortskämd! Jag fick ligga i solen och läsa - helt själv! Sambon grillade både till lunch och kvällsmat. Och framför VM-finalen slank det ner ett glas kall rosé. Bäst avslutning på fin dag med lite soffmys och en sovande Iris. Jag är så tacksam över Gustaf och Iris. Att få vara mamma och sambo till världens två finaste personer. Jag är allt bra tursam jag! <3

Vi var givetvis och röstade igår. Förstår inte varför bara hälften av oss röstar i eu-valet. Tycker en demokrati inte bara innebär rättigheter utan även skyldigheten att rösta. Blir full i skratt över att personer sitter hemma i soffan istället för att rösta men sen ändå har mage att beklaga resultatet? Finns en skrattretande enkel lösning. Rösta, bidra.

Iris utvecklas fortfarande i en rasande fart. Hon står själv och börjar ta ett steg mellan saker. Ordförrådet rasslar också. Helgens nyhet är gunga(gugga). Hon pekar tydligt på gungan och säger "gugga" när hon vill dit. Hon är så duktig!

Iris ord:
Mamma
Pappa
Hej
Tack
Nej
Lampa
Kex
Gunga

Det bästa hon vet förutom att "gugga" är fortfarande att läsa. Jag tycker att det är väldigt viktigt att läsa varje dag för barn(oavsett ålder). Ordförrådet och allmänbildningen faller enkelt på plats. Samtidigt som man får en mysig stund tillsammans. Vi läser alltid vid läggdags och även under dagen. Bäst är böckerna om Ingrid och Lilla Prinsessan. Och jag tror att det kommer vänta många böcker på stundande ettårsdagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 1 juni 2014 20:12

Så smet en helg till förbi. De märks ju knappt, kommer och försvinner lika fort. Längtar till Gustafs semester så vi kan spendera ännu mer tid tillsammans. Iris invigde sin nya solskyddsdräkt och solskyddskeps idag. Insåg att det inte räckte med en d...

Av Mikaela - 30 maj 2014 16:07

Nu är äntligen inbjudningarna till Iris maskerad ivägskickade. Det blev en hel del, hoppas att några kan komma trots att det är semestertider. Men det är ju ändå årets viktigaste dag. Tycker jag och Iris i varje fall. Tänkte visa er hur fina inbjudni...

Av Mikaela - 27 maj 2014 21:11

Vi är fortfarande sjuka. Blä! Nu är jag riktigt risig och då känns moderskapet lite mer. Det är lite krävande att varken få sova eller vila när man själv är sjuk. Men det finns tydligen oanade krafter i kroppen även i sjukläge. Hoppas att Iris blir b...

Av Mikaela - 23 maj 2014 16:40

Jag har en liten fundering som jag känner ett behov av att lyfta här. Det underbara med att vara mamma 2014 är att det är rysligt enkelt komma i kontakt med andra mammor, lite varstans i Sverige. Det mindre bra med att vara mamma 2014 är att alla and...

Av Mikaela - 18 maj 2014 22:38

Idag har det alltså gått 10 månader sedan Gustaf och jag satt i bilen påväg till Norrköping för att göra kejsarsnitt. För att få vår Iris. Det är med blandade känslor jag tänker på den dagen. Med enorm lycka, för jag fick min fina flicka. Min så efte...

Presentation


I landet Ingenstans har det flyttat in en prinsessa! Iris föddes 2013/07/18 och här kan du läsa om vår lilla familj, Prinsessan Iris och hennes två undersåtar!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Undrar ni något? Våga fråga!

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards