familjeniingenstans

Alla inlägg den 18 mars 2014

Av Mikaela - 18 mars 2014 18:40

Idag var det då dags. Dagen vi väntat på länge. Dagen då gröten skulle göra intåg. På allergicentrum sa sköterskan att från åtta månader fick vi börja med havregrynsgröt. Och vi ville inte vänta en sekund längre än nödvändigt. Så dottern fick ikväll smaka första portionen gröt. Ingen jättesuccé men hon tog några skedar i varje fall. Mjölkersättningen som hon skulle dricka till för att få i sig järnet var däremot inte poppis. Hon spottade och klöktes. Nej, allt tur att vi kan amma efter gröten så att vi kan strunta i vätskan. Men detta känns ändå som en liten seger. Och om något barnmatsföretag läser detta, snälla, gör en mjölkfri gröt som även är fri från majs! För även om det är ovanligt att vara allergisk mot både mjölk och majs... Så finns det dem som är det!

Av Mikaela - 18 mars 2014 12:00

Jag har en svaghet i livet, barnkläder. Finns det något mer underbart? Det är liksom svårt att sätta stopp på mina shoppingfingrar. Och ärligt, jag vet inte om jag vill sätta stopp heller.... Jag säljer mycket på tradera och för det jag får in köper jag nytt. Och så håller jag på. Grodan har haft mycket kläder i varje storlek men i storlek 80/86 kan även jag erkänna att jag nog gått för långt... Stod och vek allt i högar imorse och det såg så mycket mer ut då än vad det gör i införsommarnklädlådan... Det finns ju ändå en övre gräns för hur många klädbyten Iris kan göra under dagen. För att allt ska användas bör vi nog snitta 3-4 ombyten per dag.. Minst.

Har även en hel del blåsor till dottern. Dessa klänningar kräver sitt tillfälle så jag hoppas på att vi blir bjudna på mycket festligheter i sommar. Annars blir det nog svårt att hitta användningsområden för dessa.

Men det är ju också farligt för shoppingfingrarna med alla duktiga människor runt om i landet som syr själva. Jag önskar att jag var så duktig. Och de gör ju så fina saker som jag och Iris inte riktigt kan motstå. Tre speciellt fina saker har shoppingfingrarna ordnat åt dotter på sistone.

Underbar vårmössa från #bästismössa - vändbar med dessa underbara tyger!

Härliga tights med ankstjärt från #mejamii_design

Fin skarf och napphållare från #tothelittleone

Av Mikaela - 18 mars 2014 09:52

Iris älskar pussar. Vi ska pussa på henne mest hela tiden och nya grejen är slängpussar. Jag kan inte räkna tillräckligt långt för att betätta exakt hur många smackljud mina läppar gör dagligen. Varannan gång ska vi pussas, Grodan och jag. Smack, smack, smack! <3



 

Av Mikaela - 18 mars 2014 08:55

Myspys! Idag är mitt troll 8 månader! Det är ju helt galet att hon funnits här hos mig så länge, tiden har ju bara rusat fram. Jag minns så väl när vi plussade, första ultraljudet, när vi fick veta att vi väntade en liten tös. Under de nio månader som Grodan bakades föll allt på plats och när hon kom till oss 18/7 så blev allt som det skulle vara. Vår trio var komplett. Jag, Gustaf och Iris. Det finns inget bättre! Vi är en liten familj men vi har så mycket kärlek, allt bara bubblar. Jag kan inte vara lyckligare.


Dagens Iris

Tröja från Noppies
Linnebody från H&M
Kjol från Meandi
Strumpbyxor från Lundmyr

Ovido - Quiz & Flashcards