familjeniingenstans

Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Mikaela - 4 mars 2014 14:10

Ja.. Besöket hos gyn blev ungefär lika dråpligt som jag befarade. Iris sov så fint i bilen till sjukhuset för att vara klarvaken under besöket. I väntrummet satt hon så fint i vagnen, charmade och lekte. Och sen blev hon akut mammasjuk i samma sekund som mitt namn kallades av sköterskan. Att ha med sig en social och mammig bebis till gyn är efter igår inte något som jag rekomenderar. För när man ligger där med en ficklampa rakt upp i fiffi, med benen i vädret, och samtidigt ska underhålla en bebis, då känns situationen allt annan än bekväm. Och när läkaren säger: nu kan du känna ett vist obehag. Då säger jag bara, check på den. För min önskan var aldrig att trycka i min dotter tiotalet bitar smörgåsrån, och få henne att tjuta av skratt mellan tuggorna då jag kikar fram bakom en filt och säger tittut. Detta samtidigt som en läkare rotar runt i fiffi med tortyrredskap från en bricka. Nope, inte riktigt min drömtimme. Att detta åtlöje dessutom kostade mig 300:- gör inte saken bättre.

För att undgå denna situation i framtiden söker jag numera en gynstandin. Arbetsförmedlingen ville konstigt nog inte publicera min annons så jag lägger den här - sprid gärna vidare!



Gynstandin till trollbebis sökes!

Varaktighet/arbetstid

Tillsvidare
1-timmespass cirka fyra gånger per år

Lön

Timlön

Ansökan

Sista ansökningsdag 140331
Jag tar emot ansökan via kommentarsfältet

Arbetsgivare

Familjen i Ingenstans

Krav

- högskolepoäng i tittut
- kunnig kring hur man bryter smörgåsrån
- vara helt orädd för otäcka blöjor
- acceptera att bli biten i näsan
- älska kramar
- gärna erfarenhet av barn
- gärna jaktlicens

Arbetsbeskrivning

Vid moders besök på gyn skall sökande hoppa in som barnvakt till prinsessan av Ingenstans. Under timmen skall prinsessan skötas klanderfritt och alla hennes behov tillgodoses. Tittut, smörgåsrån och mys står nu på agendan men vi förbehåller oss rätten att ändra arbetsbeskrivningen i takt med att prinsessan blir större. Jaktlicensen är inget krav i dagsläget utan ett krav om cirka 14 år. Så denna utbildning kan ni gå som fortbildning inom tjänsten.

Tack för visat intresse!
Med vänlig hälsning, Familjen i Ingenstans

Efter sjukhuset tog vi oss ner till stan för en mysig stund med Stefanie och Alice. De är så söta ihop töserna :)! Nu börjar de dessutom vara intresserade av varandra och prata. Urgulligt!<3

Dagens Iris

Tröja med inbyggd body från Bonprix
Byxa från bonprix
Strumpor från H&M

Ovido - Quiz & Flashcards