familjeniingenstans

Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Mikaela - 11 mars 2014 19:04

Jag har varit duktig. Jag trotsade den ljuvliga Irisbebislukten från 50/56-plaggen tillräckligt länge för att hinna fota och sälja dem. Nu ligger de i luktsäkra påsar redo för posten, känns tryggt. Min snälla sambo låter mig hållas när det kommer till Iris-grejer. Han vet att det här med rosa prinsessgrejer är ett stort intresse hos mig. Så nu omsätts pengarna i finaste sittdynan från Elodie details. Den kommer göra sig perfekt i vår Crecsent nu i vår. Älskar mönstret och färgerna! Åh! <3 lycka!

Av Mikaela - 11 mars 2014 12:50

Lite Irisshopping blev det igår. Fint sett från Kameleont till hösten och en regnoverall från Metoo till våren. Overallen har givetvis massa prinsessor på! :)

Jag har idag förstått hur jobbigt Quasimodo hade det i den där katedralen. Det är inte enkelt att gå böjd. Inget är liksom på den höjden det borde. Jag tänkte plocka ner gardiner men jag hade behövt två stolar staplade på varandra för att nå upp. Och jag är snarare ett kylskåp än en akrobat så fick slopa den tanken. Sen gav jag mig på att tvätta. Enkelt, tänker ni. Ja, det kan man ju tro då jag redan står böjd, men icke! Tvättmaskinen är nämligen ytterligare längre ner och den sista biten ner är lika omöjlig som biten till fullläge. Himla träningsvärk! Blä, till att förstöra min dag. Lite utomhusmys i vårsolen med Grodan orkade kroppen med i varje fall. Myspys!

Dessa dagar älskar jag att bo på landet. Det räcker med att ta ett steg utanför dörren så har jag hela naturen där! Härligt!

Av Mikaela - 11 mars 2014 08:44

Jag har ett litet problem. Ett problem min sambo retar mig rejält mycket för. Det är nämligen så att jag tillhör de 30% av befolkningen som inte kan rulla tungan till ett rör. Min sambo, han rullar superfina rör med sin tunga. Jag vet att det är stört omöjligt för mig att lära mig detta men jag har ändå övat i smyg. När ingen ser står jag framför spegeln och vänder och vrider men min sorgsna tunga bara hänger där som en trist plattfisk.

Nu har jag då bestämt mig för att slå tillbaka, stå upp för oss som inte kan. För vem blir egentligen snyggare med en rullad tunga, nej, det ser bara dumt ut. Dessutom är det inte vidare praktiskt för syreupptagningsförmågan minskar när man rullar tungan. Min mun är rena Autobahn för syret i jämförelse med er skogsstig. Det är ju faktiskt så att bara för att man kan göra något betyder det inte att man bör. Jag kan t.ex peta mig själv i näsan, men jag gör det inte.

Och om mina argument inte räcker! Då får jag väl sjunka till er retsamma nivå. Jag kan något som inte ni kan! Visserligen inte rulla tungan men jag kan slicka migsjälv på näsan! Försök det om ni kan! Tji fick ni!

Från gårdagens tungdiskussion i soffan. Snyggaste paret någonsin!

Vi tar en dagens Iris på det:

I byxor(!)..

Body från Kappahl
Byxa från Benetton
Strumpor från Polarn och pyret


   

Av Mikaela - 11 mars 2014 04:29

Här ligger jag vaken... Vet inte varför. Iris har sovit ovanligt bra så jag kan inte skylla på henne. Pratade med BVC igår om att hon både äter och sover sämre just nu. Hon tyckte att jag skulle ge panodil inför natten/maten så att hon slipper ha ont i munnen. Pröva det igår och då både åt hon OK och nu sover. Ändå ligger jag här och stirrar i taket. Känns sådär. På ena sidan har jag en snarkande sambo som nog sover 3ggr så mycket som jag. På andra sidan ligger världens bästa Groda och rycker mig i håret, hon gör alltid det i sömnen. Gosen i ena handen och mitt hår i den andra, trygghetsgrej antar jag. Mys<3!

Kan avslöja att mina naglar inte blev målade igår. Skäms på mig! Att misslyckas redan första kvällen. Lågvattenmärke. Kanske kan skylla på att jag var trött och seg? Har nämligen världens träningsvärk efter en joggingtur med vagn.

Tips! Jättebra att mamman kommer ingång och tränar MEN(!) när du varken har form eller teknik så börja då inte med barnvagn...
Det finns superhurtiga mammor där ute som har färgkordinerat joggingvagnen med deras chicka träningsgarob. Dessa mammor joggar fjäderlätt med sin barnvagn. Rör de ens marken?
Jag liksom dunsade fram längs grusvägen. Ganska övertygad om att Gustaf hörde mig alla 8km. Duns, duns, duns. Allt dunsande har givit mig världens värk i mitten på rumpan, båda sidor. Har nu svårt att gå upprätt, kör mer stil ala Quasimodo... Misstänker att de hurtiga mammorna efter ett joggingpass med vagn med lätthet ställer sig i sitt vita shabbychick-kök och bakar cupcakes med färgglad frosting. Jag sätter elfilten på max, slänger mig i soffan och inhalerar två alvedon. Nej, jag är inte bitter!

Bjuder på en bild från nattningen igår. Iris är helt tokig i "Lilla prinsessan". Vi har två olika som jag kan utantill vid detta laget, blir att införskaffa någon ny snart. Någon som har tips på fler mysiga prinsessböcker?

Ovido - Quiz & Flashcards