familjeniingenstans

Alla inlägg den 20 mars 2014

Av Mikaela - 20 mars 2014 15:35

Innan lekte Grodan så fint på ett ställe. Det var ordning här hemma då. Nu har hon utvecklats till någon form av vattenspridare vars enda uppgift är att täcka så stor yta som möjligt med leksaker. Likt en kissande katt märker Iris hela huset med små revirtecken, en kloss här och en nalle där. Jag skulle kunna döpa om landet Ingenstans till Irisland, eller något mer internationellt som Irisworld. Det vore kanske något med ett Irisinspirerat nöjesfält på åkern? Då kanske jag skulle få ha i varje fall ett rum ifred inomhus. Jag tror på att vara tydlig mot barn och att det aldrig är för tidigt att börja med saker. Tror det snarare är förvirrande när ett barn får göra hur som helst första åren och sen helt plötsligt får regler. Därför städar vi ihop varje kväll. Eller ja, städar och städar, ihop och ihop, Iris är i varje fall närvarande när jag kryper runt på alla fyra och letar upp alla hennes olika gömmor. För Gud förbjude att jag skulle glömma något framme. Finns det något värre än att trampa på en kloss? Aj! Nej, sakerna gör sig bättre i hyllan efter läggdags.

Av Mikaela - 20 mars 2014 10:08

Projekt sovaiegensäng fick inte direkt nybörjartur. Iris somnade i vår säng som vanligt och sen lyfte jag över henne i spjälsängen. Hon vaknade till cirka fem minuter senare och var ilsken som ett litet bi. Efter det fick hon sova bredvid mig som vanligt. Men skam den som ger sig, vi gör ett nytt försök ikväll!
På dagarna kan hon i varje fall sussa i sin egen säng.

Min morgon började med nackspärr så jag har suttit med halsduk sedan dess. Usch, usch! Men vi inledde ändå dagen på ett favvosätt för Grodan, morgonbad! Hon älskar verkligen att bada. Och ren och fin gled hon i dagens outfit:

Klänning från Catimini
Linnebody från H&M
Byxor från Noppies
Strumpor från Lundmyr

Jag gillar att baka och anser mig vara ganska duktig på det. Därför är det synnerligen irriterande när jag misslyckas med ett bakverk. Jag har aldrig lyckats med chocolate chip cookies. Idag hittade jag flera halva bakchokladkakor så jag tänkte ge det ett försök till. Och jag lyckades! De blev sådär knäckiga och sega. Innan har de blivit mjuka eller stenhårda. De blev inte sorgligt lövtunna heller. Och de smakar jättegott. Synnerligen nöjd!

Ovido - Quiz & Flashcards