familjeniingenstans

Alla inlägg den 14 mars 2014

Av Mikaela - 14 mars 2014 13:33

Varför har möbler kanter kan man ju undra. Och varför slår mamman inte in alla dessa i skumgummi nu när bebisen börjat röra på sig mer. Ja, det kan man ju verkligen fråga sig. Funderar starkt på att flytta ut alla möbler, madrassera hela huset och invänta Iris, hmm, tolvårsdag.. Då vågar jag kanske ha möbler inne igen.

Finns inget värre för mammahjärtat än ontskriket. Aj, aj, aj. Tur att man kan vara glad även med en bula i pannan. Mitt fina troll <3!

Av Mikaela - 14 mars 2014 09:08

Ibland är det tungt. Iris har inte sovit mer än max 40 minuter i sträck inatt vilket resulterat i att jag knappt sovit något. När jag då samtidigt har väldigt ont i kroppen blir det extra jobbigt. Jag vill kunna krypa runt på golvet och snabbt hoppa upp i luften men kroppen bara skriker NEJ. Jag vill kunna leka häst för att i nästa sekund flyga som en fågel genom huset. Men kroppen säger nej. Det är så sjukt irriterande att inte orka allt jag vill.

Funderar på att börja tro på hustomten. Vore skönt med lite avlastning faktiskt. Och visst är han en snäll filur som hjälper till? Jag menar inte att jag ska lata mig, absolut inte! Men vi kanske kunde hjälpas åt, hustomten och jag. Om jag tvättar, kan han hänga tvätten? Om jag dammsuger, kan han våttorka? Vi kan vika lakan tillsammans, det är så svårt att få det rakt själv. Och Iris har alldeles för korta armar.

Så hustomten, om du läser det här, ring mig. Vi kanske kan ta en fika och prata lite, lära känna varandra? Bara ett förslag, tror nämligen att du skulle trivas här. Skogen ligger precis vid huset och det finns inte så mycket människor. Och Iris bits bara ibland.

Jag tror, jag tror på hustomten, jag tror, jag tror!

Dagens Iris

Tröja från Meandi
Linnebody från H&M
Jeans från H&M
Strumpor från Polarn och Pyret

Ovido - Quiz & Flashcards