familjeniingenstans

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Mikaela - 10 mars 2014 13:07

Förmiddagen har spenderats ute. Först med en mysig promenad och sen en stund i solen. Såg hotet om regn i eftermiddag så fick passa på innan lunch.

Jag är en stor förespråkare av amning! Själv ammar jag fortfarande i stort sätt helt eftersom att Iris är så kräsen och svår att övertyga med mat. Inte mig emot! Det är så mysigt. Problemet med att Iris helt plötsligt ökat på amningen igen är att jag har sprängande bröst och ser ut som att höra hemma på omslaget till Playboy. Så idag ställde jag mig och gjorde köttfärsås, ett säkert kort, det enda hon egentligen äter. Och hon åt faktiskt! Yey! Så nu lever vi på pasta och köttfärsås tills tanden är framme. Kanske en och annan falukorv slinker med också!

Av Mikaela - 10 mars 2014 09:44

Tänk att jag varit vaken fyra timmar innan jag får frukost i kroppen. Inte konstigt att frukosten är min favoritstund på dagen. Grodan sover och jag får äta min knäckemacka och dricka mitt te. Mums!

Jag har bestämt mig för att bli bättre på att ta hand om mig själv. Jag har ingen egentid och hinner aldrig med "mina" saker. I helgen hade jag planerat att färga håret och måla naglarna men det är inte så lätt att göra det med en groda på armen. Så jag ser fortfarande lika beige ut som jag gjorde i fredags vid den här tiden. Nej! Nu är det dags att återupptäcka Mikaela. Jag antar att det kommer bli något form av 12-stegsprogram. Återkommer när detta är utformat. Men jag tror att jag ska börja med att måla naglarna ikväll. Innan Grodan föddes hade jag alltid målade naglar. Det var liksom en del av mig. Så ikväll ska jag lackas!


Dagens Iris

I byxor såklart!

Body från Polarn och Pyret
Byxa från Polarn och Pyret
Strumpor från Polarn och pyret

Av Mikaela - 10 mars 2014 07:38

Beställde lite sommarplagg från H&M som nu är pågång! <3 så mysigt att få handla till Grodan! Hattarna är jag helt vrålkär i! Kan se framför mig hur snuttan kommer mysa i dem till sommarn! Jag längtar till sommarn men först ska vi ha en mysig vår!

Ovido - Quiz & Flashcards