familjeniingenstans

Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Mikaela - 8 mars 2014 22:36

1)
Någon mer än jag som trodde det var Christer Lindarw på stenen? Blev lätt chockad när personen öppnade munnen och jag insåg att det var Charlotte Perrelli...

2)
Gav Charlotte/Christer oss en fiffichock? Någon borde verkligen sagt till henne att hon glömt byxorna i logen...

3)
Anton Ewald... Sitter kalsongerna snett eller vad är galet? Annars kan det inte vara sunt att pilla sig i skrevet så ofta.

4)
Elin Benediktsson... Så fint men så tråkigt. Synd. Men jag kan ju heja lite på denna ändå, bara för att hon inte ska känna sig ensam. Snällt va!

5)
Alcazar... Wieeee- hoppas de vinner!
Men jag är samtidigt livrädd för det, har nämligen ingen aning om var jag ska få tag på en glittrig kroppsstrumpa... Tips?

6)
Oscar Zia... Sveriges största narcissist! Jag säger detta med kärlek Oscar, det räcker med en av dig. Jag lovar! Yes, it does!

7)
Linus Svenning...
Kan fortfarande inte begripa att han är i final. Men här står han ändå. Om jag fick skulle jag skicka tillbaka honom till andra chansen, eller kanske ännu längre?

8)
Helena paparizou

Jag var så glad att hon lämnat den illa sittande klänningen hemma... Men så har hon på sig en kavaj som är hör hemma på Cirkus Cirkör. Hmm... Varför?

9)
YOHIO

Rosa! Ser ni den rosa slängkappan! Den är där. Får jag ändra mig till rosa panter nu? Eller nej, inte kan väl japanblondie vinna...

10)
Sanna Nielsen

Snyggt. Men hon är som en maskin. Lite otäcka schlagervibbar. Ser framför mig hur hon har stulit Carolas banangula främlingoverall och äter i småbitar till mellofrukost. Högst olämpligt!

11)
Panetoz

Jag fattar fortfarande inte? Vad gör den bleke där? Hur kvalade han in?

12)
Ace Wilder

Jag gillar verkligen inte detta. Verkligen inte. Mest för att jag inte förstår det. Känner bara blä.

13)
De hyllar ABBA, ja, det kan man ju alltid slänga till med i musikvärlden.
Dialog på SVT.
(Björkman) - vi måste komma upp med något slående till finalen.
(Resten) - Vi låter gamla vinnare framträda.
(Björkman) - bättre upp!
(Resten) - vi hyllar svensk musik.
(Björkman) - bättre upp!
(Resten) - vi hyllar ABBA!
(Björkman) - huvudet på spiken! Vi gör alltihop! Hyllar svensk musik genom att låta svenska vinnare sjunga ABBA!

14)
Jag vet inte riktigt varför Europa ska bestämma svensk vinnare. Framförallt inte efter att Ace Wilder leder?????? Jag fattat ingenting!

15)
Anders och Nour gör en egen version av fjolårets vinnarlåt. Kan bara säga sött!

16)
Vi har ett resultat! Eller nej, kanske om en stund.... Sådär flera stela direktsända minuter senare....

17)
Vips! Jag ska visst leta upp byxor i dotterns garderob. Ja, någonstans finns de nog. I värsta fall får jag tvätta, oftare en oftast denna vecka.

18)
Hoppas att ni inte blir upprörda över att jag konsekvent utelämnar Clara "kiss i trosan" Henry i mina flashcards. Hon är nämligen det mest pinsamma jag vet. Skäms lite över att promenera samma planer som hon gör...


Av Mikaela - 8 mars 2014 16:00

Underbara vår!
Iris och jag blev så sugna på sol! Vi fick trotsa blåsten lite. Vi gungade och mös i det underbara vårvädret. Lördagsmys<3!

Ute-Iris

Mössa från Molo
Halsskydd från Pippi
Vantar från H&M
Jacka från Pippi
Överdragsbyxor från Pippi
Tossor från H&M

Av Mikaela - 8 mars 2014 15:13

Lördagen startades tidigt med en shoppingtur på City Gross, veckohandling. Iris fick för första gången sitta själv i vagnen, det var poppis. Dessutom fick ju hennes hungriga föräldrar ännu mer utrymme att fylla vagnen med när det inte stod en bebisfull bilstol där!

Nu var Iris mormor precis här och fikade. Iris fick en present, hon älskar presenter. Jag får knappt hjälpa henne att öppna längre, det var en trevlig tid när jag fick det... Nya leksaken blev genast poppis. Iris förärades med hennes första handväska med tillhörande hund, mobil och sminkdosa. Jag måste pinsamt nog erkänna att om det är de tre sakerna som gör en komplett handväska får jag bara 1/3 poäng. Inte vidare kvinnligt av mig...

När jag drack ur mitt te fortsatte Iris med sin hobby, åla under möbler. Hon är en riktigt knäppis, mitt troll <3!
Nu laddar jag för kvällens melodifestival, vi får se vad för tokigheter jag får göra nästa vecka!

Dagens Iris

Klänning från Catimini
Strumpbyxor från Catimini
Linnebody från H&M
Hårband från H&M

City Gross-Iris

Mössa från Molo
Jacka från H&M
Tossor från H&M

Ovido - Quiz & Flashcards