familjeniingenstans

Alla inlägg den 15 mars 2014

Av Mikaela - 15 mars 2014 19:01

Är det inte lustigt att just när Iris väl bestämmer sig för att sova bra en natt så blåser det så kraftigt att jag ändå inte kan sova. Typiskt! Sen startade vår dag som vanligt i ottan. Innan sju var vi uppe, stylade och redo för dagen. Idag var sista dagen med byxtvång på Iris, tycker det har gått ganska bra.

Dagens Iris

Hårband från H&M
Linnebody från H&M
Tröja från Gelati
Pälsväst från Bonprix
Jeans från NelloLi
Strumpor från Polarn och Pyret

Vi gav oss iväg och veckohandlade på City Gross och på vägen hem hämtade vi mormor och moster Inez vid pendeln. Tänk att vi hunnit med allt detta innan klockan 9:30... På en lördag. Oj, oj, oj!
Gustaf skulle jobba på förmiddagen och sen ut på galej på eftermiddag och kväll. Därför blev jag och Grodan väldigt glada över sällskap. Jag fick rejält med hjälp av duktiga moster Inez. Hon bakade muffins, bytte blöja, läste saga, lekte och matade Iris. Riktigt mysigt att se på.

Det lönar sig att ha en liten moster och två små morbröder för det finns mycket saker de växer ifrån. Iris älskar att läsa så idag hade mormor och moster med sig först några... och sen en hel kasse med böcker. Nu vid nattningen har vi läst sex stycken, hon är helt lyrisk. Iris blev även bortskämd med en fin klänning från Lundmyr. Hon har det bra den där Grodan!

Nu ska jag mysa ner mig i soffan, äta lite mat framför en riktig tjejfilm. Och sen äta lite chips och dricka cider som jag blev bortskämd med idag. Känns tomt utan sambon men han ramlar väl in någon gång framåt småtimmarna. Nu ska jag bara lördagsnjuta lite.
Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards