familjeniingenstans

Direktlänk till inlägg 7 mars 2014

Melloutmaning

Av Mikaela - 7 mars 2014 13:29

Imorgon är det då äntligen dags för final i årets melodifestival. Jag är splittrad i år, så splittrad. Det känns lite som att hela festivalen gått på sparlåga sedan Loreen vann för två år sedan. Som att alla vet att ingen kan lyckas bättre. Och hur kul är det egentligen att tävla när man vet att man inte kan bli bäst? För låt oss vara ärliga. Majoriteten av mellofolket har sökt sig till rampljuset för att de älskar att vara i fokus och då lär de ju vilja vara just, bäst. Jag tänkte ha min egen mellogrej här i bloggen för att göra det lite mer spännande. Varje bidrag får inspirera en utmaning som jag lovar, dyrt och heligt att ta mig an om just den låten vinner!


1: YOHIO

YOHIO verkar ju i årets mello sorgligt nog övergivit allt rosa och fjäderklätt.. Trist, kunde varit roligt att fått klä ut mig till en fjäderrik rosa pantern. Nu får jag istället i sann japansk anda under en veckas tid äta all min mat sittandes på golvet. Soffan, stolen, de får ledsamt sakna min rumpa under sju dygn.

2: Ellen Benediktson

Jag tycker att detta bidrag var fint med tråkigt. Så för att öka spänningen. Vid vinst för Ellen ska jag under en veckas tid, dagligen skriva en hemlighet om mig här i bloggen.

3: Panetoz

De tre vännerna och Jerry, den obegripliga gruppen. Vid vinst ska jag skriva en egen rapp om ett ämne ni väljer. Detta ska senare filmas och läggas ut här i bloggen givetvis! Pinsamt värre.

4: Sanna Nielsen

Sanna har skippat schlagerkjolen och blivit tuff. Och i sann Sannaanda ska Grodan skippa klänning och kjol under en veckas tid. Detta är en dubbel utmaning. Svårt från prinsessmamman och dessutom svårt att hitta såna kläder för en hel vecka... Men, upp till bevis!

5: Oscar Zia

Stackars Oscar Zia, framgången steg honom åt huvudet. Han är ju fortfarande ett barn, inte konstigt att det blir mycket ibland. I ett barns anda ska jag, om Oscar Zia vinner, lägga ut ett filmklipp på när jag sjunger tandborstsången för Iris. Jag lovar, pinsamt värre...


6: Ace Wilder

Eftersom att Ace verkar avsky att arbeta ska jag göra något som jag vanligtvis slipper. Under en vecka ska jag ansvara för all matlagning här i Ingenstans. Nu kan jag lova att sambon sitter och håller tummarna för att Ace inte ska vinna. Han gillar nämligen att laga mat. Dessutom blir han utstressad över hur långsam jag är i köket.

7: Anton Ewald

Anton Ewald verkar har lite svårt för det här med ålder. Att påstå att 29 är äldre kan verka väl hårt mot den del av befolkningen som redan passerat 40. Vad är dem? Dinosaurier? Vid vinst ska jag därför med plakat och storartade gester driva en ursäktskampanj.

8: Alcazar

Disco, disco, disco. Visst blir det fart under fötterna när de håller igång. Vid vinst för Alcazar kommer jag att träna följande vecka tills jag kan nummret. Då får ni se mig iklädd discooutfit göra deras nummer i ett videoklipp. Oj, oj, oj...

9: Helena Paparizou

Visst är det svårt att inte tänka på sköna Helena i grekiska mytologin? Så vid vinst kommer jag under en veckas tid gå klädd i toga. Det är ett amningsbart plagg tror jag. Om inte, problem är till för att lösas!

10: Linus Svenning

Den skalliga, tatuerade och piercade pojken som saknar sin bror. Han har på något underligt vis charmat svenska folket. Vid vinst lovar jag att göra en fejktatuering på benet, en av er läsare väljer motiv. Ni får helt fritt välja hur pinsamma dygn mitt ben har framför sig.


Mello blev klart synnerligen mer intressant nu. Yey! Ni som känner er inspirerade får gärna stötta mig i den utmaning jag ska åta mig. Känner ni er manade får ni även hjälpa mig med idéer för fejktatueringar och rapptema. Spännande morgondag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 1 juni 2014 20:12

Så smet en helg till förbi. De märks ju knappt, kommer och försvinner lika fort. Längtar till Gustafs semester så vi kan spendera ännu mer tid tillsammans. Iris invigde sin nya solskyddsdräkt och solskyddskeps idag. Insåg att det inte räckte med en d...

Av Mikaela - 30 maj 2014 16:07

Nu är äntligen inbjudningarna till Iris maskerad ivägskickade. Det blev en hel del, hoppas att några kan komma trots att det är semestertider. Men det är ju ändå årets viktigaste dag. Tycker jag och Iris i varje fall. Tänkte visa er hur fina inbjudni...

Av Mikaela - 27 maj 2014 21:11

Vi är fortfarande sjuka. Blä! Nu är jag riktigt risig och då känns moderskapet lite mer. Det är lite krävande att varken få sova eller vila när man själv är sjuk. Men det finns tydligen oanade krafter i kroppen även i sjukläge. Hoppas att Iris blir b...

Av Mikaela - 26 maj 2014 10:29

Underbara helg! Kan man vara annat än lycklig i detta väder? Visserligen är vi vrålförkylda alla tre men glada ändå! Lite kämpiga nätter med Iris snoriga näsa bara. Hon tycker att det är jobbigt att ligga ner. Nässugen och koksaltlösningen används f...

Av Mikaela - 23 maj 2014 16:40

Jag har en liten fundering som jag känner ett behov av att lyfta här. Det underbara med att vara mamma 2014 är att det är rysligt enkelt komma i kontakt med andra mammor, lite varstans i Sverige. Det mindre bra med att vara mamma 2014 är att alla and...

Ovido - Quiz & Flashcards