familjeniingenstans

Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Är pucken bättre än jag?..

Av Mikaela - 28 februari 2014 10:27

Som ett trollslag har dagarna förändrats. Från att Iris har varit nöjd med att sitta i famnen och tugga på saker har hon börjat vara mer kontaktsökande. Numera ska hon och jag leka tillsammans på golvet, hela tiden. Jag ska hålla i alla saker hon tuggat på. Hennes nya favoritsak är träklossar så i helgen blir det till att besöka IKEA och deras leksaksavdelning för lite träshopping. Det är så mysigt att leka tillsamman. Underbar tid just nu.


Ännu mer härligt är att Gustaf och jag nu får några timmar tillsammans varje kväll. Vi behöver inte stjäla minuter längre. Eller ja, inte varje kväll. De kvällar som det inte är hockey, de är våra. Hockeykvällar får jag verkligen känna att min kvinnlighet inte kan mäta mig med pucken och jagandes muskelberg.

Igår fick jag för mig att vara lite mysig med sambon. Klädde mig lite snyggt, satte upp håret och klättrade upp nära i soffan. Problemet var att ju närmre jag kom desto längre åt sidan lutade sig sambon. Man måste tydligen både se och höra TV'n när det är hockey på. Och då är en snygg och myssugen flickvän bara i vägen. Då spelar det liksom ingen roll hur snygga bröst jag har för de skymmer sikten. Då spelar ingen roll att mina kläder inte är kräkfläckiga för det står inte LHC på dem. Ja, det är bra att veta vad man är värd. Tur att det inte är hockey alla dagar i veckan. Ikväll är det hockeyfritt och om jag inte somnar tänker jag nog klä på mig något snyggt och kräkfritt ikväll också!


Dagens Iris

Body Kappahl
Klänning från Mumin
Byxa från Mumin
Strumpor från H&M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 1 juni 2014 20:12

Så smet en helg till förbi. De märks ju knappt, kommer och försvinner lika fort. Längtar till Gustafs semester så vi kan spendera ännu mer tid tillsammans. Iris invigde sin nya solskyddsdräkt och solskyddskeps idag. Insåg att det inte räckte med en d...

Av Mikaela - 30 maj 2014 16:07

Nu är äntligen inbjudningarna till Iris maskerad ivägskickade. Det blev en hel del, hoppas att några kan komma trots att det är semestertider. Men det är ju ändå årets viktigaste dag. Tycker jag och Iris i varje fall. Tänkte visa er hur fina inbjudni...

Av Mikaela - 27 maj 2014 21:11

Vi är fortfarande sjuka. Blä! Nu är jag riktigt risig och då känns moderskapet lite mer. Det är lite krävande att varken få sova eller vila när man själv är sjuk. Men det finns tydligen oanade krafter i kroppen även i sjukläge. Hoppas att Iris blir b...

Av Mikaela - 26 maj 2014 10:29

Underbara helg! Kan man vara annat än lycklig i detta väder? Visserligen är vi vrålförkylda alla tre men glada ändå! Lite kämpiga nätter med Iris snoriga näsa bara. Hon tycker att det är jobbigt att ligga ner. Nässugen och koksaltlösningen används f...

Av Mikaela - 23 maj 2014 16:40

Jag har en liten fundering som jag känner ett behov av att lyfta här. Det underbara med att vara mamma 2014 är att det är rysligt enkelt komma i kontakt med andra mammor, lite varstans i Sverige. Det mindre bra med att vara mamma 2014 är att alla and...

Ovido - Quiz & Flashcards