familjeniingenstans

Alla inlägg den 14 februari 2014

Av Mikaela - 14 februari 2014 11:01

Idag är det då Alla hjärtans dag. Dagen då man ska älska varandra lite extra... Dagen då man ska uppvakta varandra lite extra... Dagen som ofta innebär mer press än glädje, tyvärr.. För att få en lyckad dag kommer jag med lite tips om hur jag har gjort för att skapa en mysig och rosa stämning.

Det viktigaste är att ha en pålitlig allahjärtansdejt. Detta då du absolut inte vill riskera att behöva svara "ingenting" och "ingen" på frågor om 14/2. För att hitta den perfekta dejten bör du påbörja ditt allahjärtansragg i god tid. Så sikta i bästa fall på att få din perfekta allahjärtansdag om sådär två år, som tidigast. Jag började mitt sökande hösten 2012 vilket resulterade i en perfekt dejt till årets kärleksdag.

Det är också viktigt att din allahjärtansdejt har vett att klä sig och föra sig för dagen. Här gjorde jag en stor miss när jag ragga 2012. Min dejt är betydligt finare än vad jag är. Därför är det tur att vi inte ska lämna huset för jag hade inte fått någon uppmärksamhet över huvud taget. För ja, det är en tävling. När jag sådär i bästa fall överger mysdressen vid ett tillfälle i veckan - då ska jag minsann vara snyggast när det gäller. Idag har jag dagen till ära BH utan amningsfunktion och snygga med lätt obekväma kläder. Och trots detta är dejten finare? Mycket möjligt att jag firar nederlaget med ett spendera kvällen iförd min röda morgonrock!
Att föra sig är inte heller dejtens starkaste sida, därav undviker vi en romantisk middag på resturang. Levande ljus och stärkta dukar får ge vika för en mysig kväll i Ingenstans. Därför kanske morgonrocken gör sig i vår allahjärtansplan? Det gör ju inget om dejten slafsar mat på den kontra att dejten fläckar ner min snyggoutfit. Och med tanke på dejtens bordsskick är förekomsten av fläckar snarare en regel än ett undantag. Så tipset är att innan du bokar din dejt kolla då noga snyggnivå och bordsskick för att undvika missöden på kärleksdagen. För då, när det gäller, då måste allt bli perfekt!

Nästa utmaning är att din dejt även ska vara mysig. Allahjärtansdag har en tydlig mysprägel nämligen. Du ska i stort sett gå runt och känna dig konstant varmt kramad under kärleksdygnet. Dessutom vill du ju inte riskera att behöva hålla dig själv i handen när biomörkret blir otäckt. Eller att ditt välplacerade läppglans är lika perfekt när kvällen är över. Detta vore ett nederlag, en allahjärtanskatastrof i stora proportioner. På mysfronten fick jag jackpot! Min dejt älskar att pussas, kramas och gosa. Jag kommer inte få många stunder över till att vara omysig idag. Och händerna får jag inte ha för migsjälv heller. De ska klappa, hålla och mysa med dejten. Det är viktigt!

På presentfronten säger jag - ha inga förväntningar. På mysdagen får man inga praktiska saker. Utan all den där kuriosan som man absolut inte behöver. Hur många vuxna behöver egentligen nallebjörnar? Eller mjuka velourkuddar med gulliga meddelanden på. Och dessa rosor, ja, det kan du nästan förvänta dig. En överprisros som du nu ska sköta. Du får absolut inte ta död på din kärleksgåva! Tipset är att inte träffa dejten de närmaste dagarna efter 14/2. Låt det gå blomstersäkert med dagar. Alltså tillräckligt många för att även en blomsterkunnig hade behövt ta farväl av sina rosor. Godis är också en mysgåva - betydligt mer poppis om ni frågar mig. Tipset är att hålla tummarna för att er allahjärtansdejt har koll på att godis är det bästa att överraska med.

Jag hoppas att ni är förberedda, att ni har den perfekta planen framför er och att ni får en helmysig alla hjärtans dag, kära läsare! <3

Här har vi min allahjärtansdejt i sin fina outfit. För vad vore en alla hjärtans dag utan ett gigantiskt velourhjärta i rumpan? Jag bara undrar. Lägger in en bild på dagens frisyr också. Min dejt är nämligen en snygg blondin som börjar få en hel del hår nu!

Hårband från H&M
Body från Kappahl
Velourdress från Meandi
Strumpor från Polarn och Pyret

Ovido - Quiz & Flashcards