familjeniingenstans

Alla inlägg den 19 februari 2014

Av Mikaela - 19 februari 2014 15:14

Ni minns väl OS finaste snöängel? Ja, Marcus Hellner. Nu känner jag att det är hög tid för ett nytt diplom. Jag förstår nämligen inte varför alla ska klanka ner på Emil Jönsson. Påstå att han skulle vara oförtjänt av sina medaljer. Emil är en otroligt duktig skidåkare som har åkt hem två bronsmedaljer i ett olympiskt spel. Har han haft osannolik tur? Ja, kanske eller så är det otur han har haft. Inom alla idrotter faller eller missar de aktiva. Detta är inget speciellt för lopp som just Emil Jönsson deltar i. Om tysken fallit på första sträckan hade ingen sagt att Emil inte förtjänar sin medalj. Men tysken kunde varit den rätte bronsmedaljörer även om han föll på första sträckan istället för i målkurvan. Men nu handlar inte skidor om vem som kommer först till sista kurvan utan det handlar om vem som korsar mållinjen först. För annars skulle ju upploppet vara helt onödigt. Och om det är sista kurvan som räknas? Då förtjänar kanske inte de svenska damerna sitt brons för tyskan var före Stina i den kurvan, det är jag helt säker på. Därför tycker jag att Emil snarare har otur i att folk faller i det läget att han inte får varken glädjas åt eller äga sina brons. Jag tycker att Emil förtjänar att vara stolt över sina medaljer och kanske mest över följande utmärkelse

Emil Jönsson
OS mest spännande dubbel

Av Mikaela - 19 februari 2014 10:26

Igår var vi då på allergicentrum för att pricktesta Grodan. Jag var lite stressad inför besöket. Orolig över att hon skulle bli ledsen vid sticken eller att hon skulle få mycket klåda. Tji fick jag. Iris sträckte snällt fram underarmen och lät snälla sköterskan droppa och sticka... Droppa och sticka... Droppa och sticka. Och så fortsatte det tills hela armen var droppig och stickig. Sen fick vi vänta en liten stund innan det var dags för avläsning. Just det här med pricktest måste vara lite småkul. Lite pysselvarning för snälla sköterskor. Droppa och sticka.. Och sen måla prickarna, tejpa prickarna och sen sätta tejpbiten på ett papper. Grodans underarm hade en jättestor prick - som jag trodde var kontrollpricken. Men icke. Mjölk var det. Nu visste vi ju egentligen redan att hon var allergisk men det känns ändå lite skönt att pricktestet också visade det. Man vill ju inte att det ska finnas några tvivel när det kommer till att utesluta mjölkprotein ur kosten. Vi fick massa information och sen två olika produkter som vi ska prova. En mjölk- och glutenfri gröt. Och en mjölkersättning som vi ska ge tillsammans med egen gröt när Grodan är 8 månader. Det finns massa bra produkter som är baserade på havre och soya, jag är mest nyfiken på bra recept för framtida matlagning och bakning. Tips på böcker eller bloggar om sånt?

Efter allergicentrum gick vi hem till Emma och sen begav vi oss ner till stan. Så nu har grodan åkt runt en hel dag i sittvagnen och hon älskar det! Vilken skillnad mot liggvagnen, hon var väldigt intresserad av allt omkring henne. I stan åt vi lunch men lämnade haket ganska snart efter att Iris högljutt bajsat mitt i restaurangen. Efter lunchen shoppade vi lite. Jag hade massa kuponger och fick hem allt detta och betalade mindre än 100-lappen. Det är kul att handla då!

Idag blir det OS-mys mest hela dagen. Det är inte fel att sitta i soffan med mys-Grodan. Hon älskar verkligen att kramas <3

Dagens Iris

Onepiece från Kappahl
Strumpor från Cubus

Behöver jag ens nämna linnebodyn längre? ;)!

Ovido - Quiz & Flashcards