familjeniingenstans

Alla inlägg den 5 februari 2014

Av Mikaela - 5 februari 2014 11:25

Jag har en besvärlig dotter. Hon har nämligen bestämt sig för att fortsätta dissa puréer. Det är fullkommligt omöjligt att få i henne mat. Hon vickar med huvudet från sida till sida för att undvika skeden. Allt detta vickande har nog givit henne den mest överrörliga nacken på denna sida ekvatorn. Så om någon finner sig i behov av en mänsklig uggla någon gång, ring mig. Jag hyr ut dottern per timma, till en rimlig(men hög) summa. OBS: hon kommer hungrig.

Jag måste erkänna att jag är lite trött på att matkriga med dottern vid elvahugget varje dag. Det vore ju så trevligt om hon i alla fall kunde gapa då och då. Sådär som hon gör när hon äter yoghurt eller fruktpuré. För då gapar hon, stort som en krokodil. Sen smaskar hon och slickar sig om munnen som om hon inte fått något att äta på flera dagar. Jag kan se hur hon liksom tänker:
"Mamma, kan du inte ge dig med det där äckliga så kan vi amma lite och smaska på sånt här gott istället?".
Ja, det känns ibland som en god tanke. Men jag tvivlar lite på vad dagis ska säga om ett år när jag stolt visar upp min dotter som endast äter bröstmjölk och frukt... Hmm, vad kallas den dieten?

Dagens!

23. Hepp! Dagens musiktips.

Jag lyssnar nästan bara på musik när jag tränar och då är sån musik som man bara lyssnar på i hemlighet. Exempel, Nordman med Vandraren ligger först i min springlista.... Följt av Bad boy med Cascada... Inget jag stolt visar upp som dagens musiktips precis.

Annars lyssnar jag mycket på gamla sommar- och vinterprat i P1. Inte musik direkt men öronen används! Fick tipset av min pappas fru och är helt fast. Det är superhärligt när man är ute och går. Då startar jag ett sommarprat och sen vill jag inte sluta gå förens det är klart. Bra sätt att förlänga promenaden!

Ovido - Quiz & Flashcards