familjeniingenstans

Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Mikaela - 16 februari 2014 13:13

Jag ber om ursäkt över att melloflashcard dröjt idag. Men jag har hoppat framför TV'n fram tills nu. Helt otroligt vad duktiga de svenska längdskidåkarna är. Ett guld till! Helt sjukt! Det är så kul att vara svensk detta OS!

Här kommer i alla fall gårdagens melloflashcards!

1. Blä!

Vilket dåligt manus! Jag dör lite av tristess gällande årets inledningar. Det mest spännande var väl att se Anders i tyllkjol. Annars bara blä!


2. Bidrag 1. Echo, Outtrigger

Oj, på scen står det ett band i burar. De är tydligen för farliga för att dela bur så SVT har fått investera i flera stycken. Killen som sjunger inleder iförd mask och tvångströja. Halva låten sitter jag och är lite rädd för honom... Men när burarna öppnas utan att det blir slagsmål och otäckheter då slappnar jag av. Men inte helt! Trummisen är fortfarande inburad - så lite på min vakt är jag... Låten har samma komponenter som Dead by april, lite skönsång, lite falskt och det där gurglande skriket från magtrakten.


3. Bidrag 2. Red, EKO

Besviken. De sa att de skulle ge Norrlandsvibbar. Då tänker jag mig renar, snö, hjortron och eventuellt en kall Norrlands guld. Men ingenting levereras... Inte ens ett ordfattigt shup blir det.... Och då tänker jag inte leverera några lovord heller!


4. Bidrag 3. Yes We Can, Oscar Zia

Hmm. Jag tror att Oscar Zias framgång slutligen har stigit honom åt huvudet. Det räcker numera inte med en Oscar Zia, inte heller två eller tre... Utan fem stycken behövs när han ska ställa upp i melodifestivalen. Kanske ska de olika Ziasen göra olika saker? En kan vara med i x-factor, en i lets dance, två i melodifestivalen och en kan gå klart skolan. Det är kanske praktiskt? Annars känns låten lite backstreatboys. Eller ja, backstreatziases.

5. Bidrag 4. Burning Alive, Shirley Clamp

Jag undrar om det är så att bara för att man är spokesperson för Viktväktarna, måste man vara naken på scen? Helt ärligt minns jag ingenting av Shirleys sång och låt. Jag kunde bara fokusera på hur mycket hud hon visade samt när tyglappen som täckte fiffi skulle blåsa iväg. Det var verkligen inga angenäma minuter...

6. Bidrag 5. All We Are, State of Drama

Jag älskade den här gruppen förra gången de deltog så mina förväntningar var lite höga.. Att sångaren dessutom ser ut som en speedad Harry Potter gör inte saken sämre. Jag höll tummarna för att sångaren skulle ha mer än utseendet gemensamt med Harry Potter så att han kunde trolla fram lite extra röster, för vidare bra var det inte... Bara tjatigt.

7. Bidrag 6. En enkel sång, CajsaStina

Snark.... Snark.... Snark...
Behöver jag säga mer?....

8. Björn Gustafsson<3

Och där kom han. Lika fint flygande som tidigare plockade han upp bollen från tidigare festival. Jag skrattade så magen värkte - så kul, äntligen!

9. Bidrag 7. Busy Doin? Nothin?, Ace Wilder

Hmm. Känns lite som Avril Lavigne-stuk. Kaxigt tjej som omges av dansande män i fångkläder(?)... Jag förstår mig inte riktigt på det.


10. Bidrag 8. Around the World, Dr. Alban & Jessica Folcker

Ja... Vad ska jag bara säga? Vissa saker bör stanna i 90-talet helt enkelt. Och när sångarnas respektive plattformar glider samman och bildar en cirkel då kräks jag lite... Glättigt och fullkommligt schlagervidrigt... Nej, tack!

11. Mellanakt

SVT gör sig lustiga över OS.. Är de så bittra(?), trodde de var stolta över sin storsatsning med Paralympics. Men småroligt är det. Trots att inget slår Sean Banans dockteater från förra veckan... Kan man inte skicka honom till Eurovision???

Jag sätter mitt hopp till nästa veckas bidrag för än så länge vill jag bara säga suck....


Dagens Iris

Tunika från La compagnie des petits
Byxa från La compagnie des petits
Strumpor från Polarn och pyret

Och ja, givetvis den vita linnebodyn från H&M

Ovido - Quiz & Flashcards