familjeniingenstans

Alla inlägg den 6 februari 2014

Av Mikaela - 6 februari 2014 12:43

Nästa vecka är det Alla hjärtans dag , jag vet inte om någon har missat det men det skulle väl kunna vara någon som min sambo då... Kanske.. Min sambo är inte så stor på romantik, punkt. Han är den som lovar ett stort påskägg och sen bjuder mig på godis från sitt ägg eftersom att jag blev utan. Han är den som kom med blommor dagen efter alla hjärtans dag och med ett flin sa "bättre sent än aldrig". Han är den som köper örhängen, MEN som samtidigt utbrister: "jag vet att det ser ut som en ringask men få inte för dig något nu!".

Därför kan jag inte påstå att mina förväntningar inför nästa vecka är skyhöga. Däremot har jag själv funderat lite över hur sambon ska överraskas. Och jag har kommit på värdens bästa tips! Återvinn! Lyssna nu noga på, ni alla kärlekskranka där ute. Om ni, precis som jag, har en sambo som knappt vet var romantik börjar på för bokstav, tro då inte att ni är romantiska för deras skull. Nej, vi är romantiska för vår egen skull. Det känns liksom lite bra att vara kärleksfull. Fram tills dess att vi blir besvikna för att motparten inte ansträngt sig tillbaka.

Därför är mitt tips så strålande genialiskt! Om ni, precis som jag, överkompenserar sambons mindre romantiska sida genom att själv kasta sig huvudstupa ner i alla teddybjörnskorgar och vykortsstånd. Då är mitt tips att leta hemma istället. Jag fann en guldgruva och har ett helt kärlekskit här hemma! Det bästa är att sambon glömt alla dessa ting sedan länge. Därför kommer han bli lika glad över dessa nästa vecka. Och jag slipper bli besviken över allt arbete som inte uppskattas.

Jag har hittat fyra teddybjörnar i olika modeller. En av dessa låg under sängen(ni vet där inne i hörnet, dit dammsugarn inte når). Men efter några drag med klädvårdsrullen var dammråttorna förvisade till historien.
Jag har hittat sex söta kort men ord så vackra att mina ögon tåras. Dessa stod gömda bakom en fotoram och jag betvivlar starkt att sambon läst eller tittat på dem mer än max vid ett tillfälle.
Sen hittade jag kittet med underkläder och mystärningar som låg gömt längst bak i garderoben. Mer förvånad över att sambon glömt detta... Kan det bero på graviditeten förra året kanske? Då kan jag nog hoppas på större ovationer i år?

Visst är jag smart! Jag kan knappt tro det själv! Sprid gärna vidare mitt budskap. Återvinn kärleken och slipp tårarna! (Oslagbart!)

Dagens!

24. En grej jag borde ta tag i.

Mycket egentligen! Jag är totalt fast i mammabubblan. Det känns lite som att trampa genom kvicksand när jag försöker ta mig an saker som inte är Irisrelaterade. Praktiska saker som blanketter och liknande är det värsta! Innan mammabubblan gick det smidigt men nu hamnar allt sånt på hög. Jag önskar att jag fick lite energi för fler saker än att sjunga Imse vimse spindel och skaka skallror dagar i ändå. Men sen Iris kom känns bara allt som tar tid från henne som fruktansvärt tråkigt!

Ovido - Quiz & Flashcards