familjeniingenstans

Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Mikaela - 10 februari 2014 12:19

Jag handlar aldrig kläder i den storlek skruttan har just nu. Utan 74 är jag shoppingklar med sedan länge. Nu fyndar jag i storlek 80-86. Jag är ute i så god tid för att Grodan ska kunna ha precis de kläderna jag vill att hon ska ha. Iris garderob är lite av min hobby, jag älskar att fynda fina kläder och hon har med stor sannolikhet en av de största garderoberna i Östergötland... Och nu när jag sålt av alla kläder i storlek 62-68, har jag en kul Iris-peng att spendera på nästa storlek.
Här kommer några klipp inför sommar och höst! :)

Två söta toppar till sommarn från Metoo och Eat ants.

Jag älskar detta set från Metoo! Kan det vara härligare? :)

När Gustaf ska handla till Grodan så blir det lite tuffare. Han är lätt besatt av "Lillasysters" version av "Perrys" Roar just nu så denna topp från Mexx var ett måste! sa han. :)

Tips! Lindex skänker pengar till Unicef just nu. 10% av försäljning av muminkläder går till välgörenhet. Passa på att fynda fina barnkläder samtidigt som ni gör en bra sak!

Av Mikaela - 10 februari 2014 09:36

Bacillerna har tagit sig igenom muren, över vallgraven, genom slottsporten och sen attackerat prinsessan i Ingenstans. Jag som tyckte att vi hade fullgod säkerhet härute, icke! Jag vet inte vem som ska stå tillsvars för samvaro med bacillerna än, har inte lyckats fundera ut vem som är den skyldige. Men när Judas pekas ut ska den personen straffas enligt prinsessans önskemål. Några tänkbara straff kan vara:
- att få sin näsa uppäten av prinsessan
- att tvingas äta puré(detta straff drabbar bara de riktigt grövsta brotten)
- att tvingas byta tre blöjor med prinsessprutt.


Prinsessan är inte nådig när någon brutit mot lagarna i Ingenstans. Och att släppa in bacillerna i kungariket, det är en stor överträdelse.

Det är snorbacillerna som anfallit. En ny fiende som vi inte mött tidigare. Men vi låter oss inte nedslås. Jag och prinsessan samarbetar mot bacillerna. Prinsessan blåser snorbubblor och fräser mest hela tiden. Hon leker fontän i ett desperat försök att göra sig av med de oinbjudna gästerna. Jag har utrustat mig med nässug, koksaltlösning och näsdukar som vapen. Efter samtal med de kungliga rådgivarna tror vi att vi har goda chanser att vinna kriget snabbt.

Dagens!

28. Kolla! Här är en bok jag vill o-tipsa om.

Jag älskar att läsa och jag tycker att alla borde läsa mer. Men det är få saker som är så personliga som läsning. Därför vill jag inte o-tipsa om någon särskild bok. För den sämsta bok jag läst, kan vara din bästa läsupplevelse. Och det vill jag verkligen inte beröva dig om! Däremot så kan jag o-tipsa om tråkig läsning! Tycker du att en bok är trist, lägg då bort den och välj en annan. Läsning ska vara kul, inte plågsam!


Dagens Iris

Idag har prinsessan namnsdag och då är det klänning som gäller! <3

Tröja från Vertbaudet
Klänning från Bäbis
Byxa från Newbie
Strumpor från Polarn och Pyret

Ovido - Quiz & Flashcards