familjeniingenstans

Alla inlägg den 15 februari 2014

Av Mikaela - 15 februari 2014 14:07

Åjo! Visst blev det lite allahjärtansfeeling i Ingenstans också. Iris och jag ägnade eftermiddagen åt att göra om huset till en resturang. Så när sambon kom hem var det både skylt och meny framme. Sen åt vi mysig tvårätters och hade en fin kväll. Tillslut fick alltså jag två underbara allahjärtansdejter. Vilken tur, eller hur! Sambon hade med en så fin present hem. En varm elfilt som jag önskat mig. Så det finns bra allahjärtanspresenter som inte är ätbara! ;) Han hade ordnat en räkmacka till lördagsfrukosten också, myyyys<3!

Iris har börjat att få ett riktigt revirtänkande. Hon tror att hon äger mig och Gustaf. Det är verkligen så att Iris är prinsessa i Ingenstans och vi är hennes undersåtar som hon styr och ställer med. Vi har en synnerligen bestämd dotter. Och för att dottern ska vara nöjd ska både Gustaf och jag vara i närheten men absolut inte pilla på varandra, bara på henne. Om Gustaf får för sig(något så dumt som) att pussa på mig, då börjar Iris låta och röra på huvudet tills att hon också fått minst en puss. Och om Gustaf får för sig att hålla om mig. Då ålar Iris över mig i krigsposition och fräser aggressivt mot sin pappa. Just nu är det bara otäcka rovdjursljud men med ord skulle det nog låta ungefär såhär: Pilla inte på min mamma! Helst får vi inte heller lämna rummet, jag tror att Grodan tycker att vår lilla trio ska sitta och mysa tillsammans dagarna i ända. Givetvis med henne i mitten. Vår lilla mystomte! <3

Det blir mycket sport just nu och vissa stunder är man mer engagerad än andra. Idag var ett sådant tillfälle. Både Gustaf och jag hoppade jämfota framför TV'n och skrek som galningar hela Kallas avslutande sträcka i stafetten. Jag sa mindre vackra saker om Anna Haag som jag numer ångrar. Jag var bara lite orolig över att Kalla inte skulle få sitt guld så som Haag släpade sig runt på tredje-sträckan. Alla pratar så fint om hur duktiga det svenska vallateamet är. Därför blir jag lite bekymrad över vad de hade kletat under Haags skidor? Superlim, sirap eller hade de satt dit dubbar? Övriga svenskor flög ju fram men Haag, hon stod nästan stilla. Kanske har Haag varit dum mot någon av vallarna, mitt tips är då att be denne vallare om ursäkt snarast. Aja, Kalla kunde med sin otroliga förmåga köra hem guldet! Helt otroligt! Vi blev inspirerade och tänkte att Ingenstans också kunde åtnjuta lite guldregn. Ungefär lika spännande som stafetten blev ... Lika ickespännande blev vårt triss-skrap....

Dagens Iris!

Nu har Grodan vuxit i sista omgången presenter som hon fick vid födseln. Det går så fort. Bara 74 i garderoben nu.

Body från Lindex
Byxor från Lindex
Klänning från Lindex
Strumpor från H&M

Ovido - Quiz & Flashcards