familjeniingenstans

Alla inlägg den 13 februari 2014

Av Mikaela - 13 februari 2014 11:57

Just nu känns det som att jag lever i min egen version av Hans och Greta. Människor runt mig har liksom försvunnit bakom träd och kullar. De verkar inte vilja titta fram ens när jag ropar. Det är lite som att ha en hel hög med onda styvmödrar och i sagorna har de tillräckliga problem med bara en. Jag har liksom blivit bortglömd i skogen utan att någon riktigt märkte det. Hans och Gretas pappa jobbade och slet men han kunde inte ta hand om dem. Och jag är ganska säker på att han var ledsen när han lämnade dem i skogen. Han visste i varje fall vad han hade gjort.

Jag hade inga sånadär fina vita stenar som Hans därför har jag svårt att ta mig härifrån. Nog snarare så att även jag strödde ut brödsmulor utan att tänka på fåglarna. Sen är det ju det, att även om jag hittar vägen ut ur skogen måste jag ju veta vart jag ska gå. Hans och Greta gick helfel och hamnade i skogen en gång till. Så det är kanske bättre att stanna här. Det känns jobbigt att riskera att bli bortglömd fler gånger än en. Det är ensamt mitt ute i skogen. Och jag har ingen Greta att hålla i handen. Nu går jag nästan och hoppas på att häxan ska komma och hitta mig. För trots att jag har letat har jag inte funnit något smaskigt pepparkakshus någonstans. Och det spelar liksom ingen roll att hon sätter mig i en bur för att jag ska bli tjock och fet. För det är nästan lite härligt att tänka att det någonstans här i närheten finns någon som vill äta upp mig. Framförallt att någon kommer ihåg att varje dag klämma mig lite på fingrarna. Fint att någon bryr sig om ens välbefinnande. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska sticka fram ett ben istället för fingret så som Hans gjorde. Han var intelligent den pojken. Men jag längtar liksom efter att någon vill hålla mig i handen, även om det är en kannibalhäxa.

Det är allt bra tur att jag har världens finaste Iris som lyfter mig ur mina grubblerier. För oavsett hur ensam jag kan känna mig blir jag världens lyckligaste när hon skrattar. Jag har världens mest underbara lilla tös, mitt eget lyckopiller. Så sagorna kan slänga sig i väggen. För jag behöver inga stenar, brödsmulor eller Gretor att hålla i handen. Iris hugger ner skogen så att jag hittar hem, hem till min fina tjej.

Den sista dagens! Får se om jag hittar någon annan utmaning, ni har kanske något tips?

31. Den bästa fikan är ju som vi alla vet?

Jag älskar att baka.. Så det har bott mängder av olika sorters fika i min ugn. Jag gillar cheescake i alla former, småkakor, bullar och muffins! Det bästa är att variera sig men om jag är tvungen att bara äta en sorts fika så blir det nog paj med knäcktäcke. En bit ljummen paj med kall vaniljsås till är oslagbart! :)



Dagens Iris!

Tunika med ängel från Meandi
Linnebody från H&M
Jeans med rosett från H&M
Strumpor med Hello Kitty från H&M

Iris ålar för fullt nu och då blir det ibland tokigt. Det roligaste just nu är nämligen att backa in under saker. Därför har vi filtar längst med möblerna men jag hade glömt spjälsängen. Och då fastnar det en bebis där <3. En mysig Iris-fälla!

Ovido - Quiz & Flashcards