familjeniingenstans

Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Mikaela - 9 februari 2014 14:14

Jag älskar att vara mamma. Men det har sina sidor, ibland älskar man inte mammaskapet lika mycket helt enkelt. Natten var ett sånt tillfälle... Iris vaknade vid halv två inatt och vägrade somna om. Vi var vakna fram till sex hon och jag. Sen somnade hon tillslut för att vakna timmen senare. Då var det morgon och dags att stiga upp tyckte hon. Det fanns inte cell i min kropp som höll med om det. Iris har sovit bra sedan födsel , vaknar en gång per natt för att amma. Men inatt var hon omöjlig. Hon vägrade ligga ner utan skulle sitta upp i sängen och leka. Den dödströtta mamman var tråkigast någonsin i Iris mening. Jag ville ju varken sitta upp eller leka, trots att Iris lånade ut sina fina saker till mig.

Timmarna segade sig fram och jag sökte desperat efter ett tecken på trötthet i dotterns ansikte. Men icke! Hon var synnerligen pigg och nöjd över vår nattliga lekstund. Jag försökte med allt, hon fick mat, vi sjöng, läste, gosade, jag låtsades sova, vagga i vagnen. Ja, det gick till slut så långt att jag försökte hypnotisera dottern med hjälp av en leksaksgiraff. Framgången var sparsam.

Usch, det är så frustrerande att inte sova. Än mer när sambon ligger bredvid och snarkar mig i örat. Jag låg och funderade över om man kan lämna tillbaka trollungar till trollen i skogen även om man redan klippt bort svansen. Eller är det som med kläder, att man bara får returnera om lappen sitter kvar? Såhär några timmar senare är jag glad över att inget troll kom och erbjöd sig att tjuva Grodan inatt. För hon är ju världens mest underbara trollunge... Speciellt när hon sover på nätterna. Men bonusen med sömnlösa nätter blir allt mys i soffan dagen efter <3!

Dagens!

27. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela i ett band?

The Ark, jag är så kär i Ola Salo. Fast spela vet jag inte. Min roll kunde snarare vara att sitta i ett hörn och stirra på Salo, eventuellt dregla lita också. Det skulle jag klara av fint. Helt säkert!

Dagens Iris

- Tunika från Blue seven
- Byxa 1, rosa från blue seven
- Byxa 2, vit från newbie
- Strumpor från Lundmyr

Ovido - Quiz & Flashcards