familjeniingenstans

Alla inlägg den 21 februari 2014

Av Mikaela - 21 februari 2014 18:03

Världens sötaste kalaspingla <3
Ha en härlig fredag så återkommer jag imorgon!
Hej svej!

Av Mikaela - 21 februari 2014 15:06

Grodan och jag sitter i soffan och ser på hockey. Eller ja, jag tittar och hon leker. Innan matchstart monterade hon nämligen ner babygymmet och gav stolt leksaksbygeln till mig. Nu ska jag hålla den över huvudet på henne, lite som en himmel. Nej, här curlar vi inte Iris... Inte alls. Det är i alla fall spännande att glo på tre kronor som i min värld inte bara spelar hockey, utan de åker samtidigt slalom mellan diverse djungeldjur...
Med tanke på min upppimpade version av OS-hockeyn måste jag därför fråga. Alla de ompalompier som tyckes fara över isen med svarta hinkar emellanåt, finns de i era TV-apparater också och i så fall, vad gör dem?...

Av Mikaela - 21 februari 2014 10:27

Jag har inte haft en så kul morgon, är inte på ett solskensglatt humör precis. Det är svårt att hålla humöret på topp när man sover dåligt. Jag var så stolt över att vi fått koll på Grodans sov, äntligen! Och precis då bestämmer sig Grodan för att skifta igen. Nu har hon de senaste tre nätterna vaknat varje timme och sen bara sovit 40 minuter på dagen. Hon är helnöjd och jag är helt slut. Känner att jag skulle kunna göra vad som helst för att få lite sammanhängande sömn. Om någon nappar på att vara grodvakt ställer jag upp på att:
- tvätta valfria golv med tandborste
- baka alla småkakor i boken "Sju sorters kakor"
- betala fint i natura
- byta en månads blöjor på valfritt blöjbarn.
- egna idéer??
Ja, desperationen vet inga gränser.

Sambon lever efter filosofin att man ska göra det man är bäst på. Och tydligen faller allt Irisrelaterat under saker som jag är duktig på. Jag kan förstå kompetensteorin när det kommer till saker som kräver viss kunskap. Jag skulle inte få för mig fixa bilen för jag kan inget om bilar. Och jag skulle knappast be sambon om att måla mina naglar. Däremot blöjbyten/matning/badning/nattning av bebis känns som saker inom sambons kompetensspektra likväl som mitt. Men givetvis, jag spenderar alla dagar tillsammans med Grodan så jag är väl bäst då. Och visst är det skönt att veta att jag är bäst på att vara mamma till fina Grodan. <3


För att trösta själen lite ägnade jag morgonen åt ytterligare en sak jag är bäst på. Shopping till Grodan. Det är härlig terapi för mig att handla bebiskläder. Och jag misstänker att Grodan kommer sova bättre om hon vet att hon kommer glida runt i dessa till sensommarn/hösten.

Set 1: topp från Me too
byxa från Benetton
Set 2: topp från Me too
byxa från Me too
Set 3: topp från Tom Tailor
byxa från Benetton


Ikväll ska vi på kalas hos Emma, hela 25 år blir hon. Jag känner mig ung med mina 23 än sålänge! Iris kalasklädsel hänger på skötbordet och hon laddar skönhetsporerna hela dagen. Givetvis kommer det bilder på kalastösen innan vi beger oss mot civilisationen!


Dagens Iris innan kalasklädsel

Tröja från H&M
Byxa med tyllkjol från H&M
Strumpor från Lundmyr
Ja, och så linnebodyn såklart! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards