familjeniingenstans

Alla inlägg den 29 januari 2014

Av Mikaela - 29 januari 2014 09:49

Jag pratade precis med BVC som inte tyckte att jag skulle göra egen gröt utan istället amma så mycket som möjligt. Genom amningen får Iris precis vad hon behöver, det var mer osäkert med egen gröt. Så nu är jag otroligt tacksam över att amningen fungerar så bra. Vem kunde tro att hon var känslig för både mjölk och majs? Vi har nu fått remiss till allergi på US och det skulle gå fort sa BVC. Där kommer vi få hjälp av dietist så att Iris får i sig allt hon behöver.

Måste erkänna att mammahjärtat är tungt idag, tänker mycket på allt som Iris inte kommer kunna äta. Men det blir att göra så mycket som möjligt själva till henne så att hon inte går miste om något! <3

Av Mikaela - 29 januari 2014 01:52

Man blir lite irriterad på sig själv när dottern vaknar gallskrikandes 00:38. Något som aldrig tidigare har hänt. Jag har nu gått hål i golvet, vankandes framochtillbaka med henne. På nåder accepterades senare sittande sängläge om jag läste bok efter bok. Nu är alltså både ben och ögon trötta. Iris var så spänd och visade samma beteende som vid det jobbiga magontet som blir när jag äter majs. Gustaf och jag kliade oss i huvudet och sen tändes glödlampan. Pling! Det är majs i mjölkfri gröt. Attans! Så irriterad blir jag på migsjälv att jag inte läste innan vi gav henne? Det enda vi skummade igenom var att den absolut inte fick innehålla mjölk. Ingen föräldrabonus i poängligan för oss inatt.
Livsmedelsverket rekomenderar köpt gröt då den är förärad med både järn och mineraler. Det ska tydligen vara svårt att lyckas med det själv. Nu verkar jag ju inte ha så mycket val då Iris inte fixar någon av de grötar som finns på marknaden. Finns det någon skicklig järn- och miniralguru därute som kan hjälpa mig?
Det blir i varje fall ett samtal till BVC imorgonbitti. Yey! Sov gott nu, ni majsbefriade varelser.

Ovido - Quiz & Flashcards