familjeniingenstans

Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Mikaela - 13 januari 2014 20:52

Blä!!! Jag vaknade på ett så himla bra humör på morgonen och Iris också. Vi hade en mysig fotostund och sen lekte Iris och jag bakade. Själv äter jag inte fika längre men Gustaf är lätt beroende så det måste finnas sötsaker hemma.
Iris smakade min puré med fisk idag och det var supergott tyckte hon. Det går långsamt framåt med smakisarna dock. Hon äter lite och ett mål om dagen. Däremot så äter hon yoghurt på eftermiddagen och den är hon riktigt glad i. Men hon är en liten mjölkfia min tös. :)

Iris sover numera två pass på dagen. Ett långt på förmiddagen(ca. 2 h) och ett kortare efter lunch(35 min- 1 h). Hon sover på olika platser, vaggan/spjälsängen/vagnen men favoriten är i min och Gustafs säng med min filt och Gustafs tröja runt sig. Vår fining <3!

Mitt blä!!! Kom samtidigt som Iris sov eftermiddagspasset. Jag blev hängig och sen kom illamåendet. Har kräkt flera gånger och är riktigt risig. Nu hoppas jag bara att Iris klarar sig. Men eftersom att hon ammar så mycket fortfarande(inget mål är helt utbytt) så borde det inte vara någon fara. Hon proppas väl full med antikroppar mot vad jag nu har åkt på. Skönt!
Känt mig som en tråkig mamma i eftermiddag. Har bara varit soffläge - inget Iris rankar vidare högt.

Och en dagens förstås!
6. Hepp! Dagens boktips.
Trumvirvel.......
Ketchupmamman : saker jag inte vågat berätta för BVC
Denna bok är skriven av Karin Lindelloch är ett måstefall(!!!!) för alla med småbarn hemma. Koken består av korta avsnitt så det passar oss mammor/pappor som inte får så långa stunder över för att läsa. Jag skrattar högt på nästan varje sida(ibland flera gånger) och igenkänningsfaktorn är HÖG!!! Och det bästa av allt! Boken bygger på Lindells blogg så bara man googlar katchupmamman så får man ännu mer från denna härliga skribent!

Nej, nu ska sjuka lilla jag ta och knyta mig. Hoppas att jag är bättre idag så att jag kan springa imorgon. Jag fick inte springa febrig och kräkig för Gustaf, konstigt nog...
God natt från sjukstugan i Ingenstans!

Ovido - Quiz & Flashcards