familjeniingenstans

Alla inlägg den 12 januari 2014

Av Mikaela - 12 januari 2014 22:10

Vädret är underligt - gårdagens regnrusk blev idag till riktigt vintrig snöyra. Snön har bokstavligen vräkt ner hela dagen men vi vågade oss ut på en promenad i yran i varje fall. Jag fixar inte att sitta ine en hel dag. Om så bara för att sticka ut näsan så behöver jag(och Iris) vår friskluft. Jag måste passa på att hylla vår Crescent också! Trots halvdana grusvägar och snödrivor så rullar den lätt! Så nöjd!

Eftermiddagen vigdes åt storstädning. Nu har jag skrubbat både golv och väggar i huset. Skönt att ha det gjort och lite skönt att packa ner julen. Eller nja, nästan, julgranen står kvar än! Jag tror att det var lätt att stänga jullådan i år för att jag längtar så till nästa jul då Iris är mer med.. Samtidigt som vi städade satt Iris i matstolen och lekte/åt kex. Mys <3
Hon har redan hittat vägar att manipulera oss dessutom. När hon vill ha något så vänder hon sig mot Gustaf och får som hon vill... Hon har hittat familjens svaga länk! Toka!

Skönt att ha städat av! Och sen har vi bara varvat ner ikväll! Gustaf förbereder sig för måndag och vi för dagar utan honom. Jag älskar verkligen helgerna när vi är tillsammans! Innan dagens fråga+svar så tänkte jag bara visa Iris nya sätt att behandla babygymmet! Det ska monteras ner! ;)!

Dagens!
5. Det bästa snackset är ju som vi alla vet?

Enkelt! Estrellas dillchips som doppas i Estrellas dilldipp. Jag skulle kunna bada i detta! Inser nu att det var evigheter sedan sist ... Blir att unna mig detta efter veckans fem löparpass. Kan tyckas onödigt men man måste unna sig godsaker ibland! Vi lever bara en gång!

Ovido - Quiz & Flashcards