familjeniingenstans

Alla inlägg den 9 januari 2014

Av Mikaela - 9 januari 2014 19:41

Inatt låg jag vaken över tre timmar. Jag sover som en kratta just nu. Ingen aning om varför :/. Jag är orolig i kroppen och har svårt att slappna av.
Sen vaknar jag på morgonen och möts av världens gladaste bebis i sängen så då glömmer jag den dåliga sömnen. Hon har världens bästa morgonhumör min Iris. Myser, skrattar och jollrar med ett konstant leende på läpparna. Hela min kropp blir varm av all min kärlek till henne <3.

När vi hade myst färdigt så fick Iris ett morgonbad. Grodan älskar att bada och ännu mer sen hon fick badleksaker av tomten. Det är så mysigt att äta på färgglada plastdjur samtidigt som man skvätter ner golv/väggar/mamma. Jag å andra sidan gillar bäst stunden efter badet bär vi myser oss varma, torkar Grodans alla väck, smörjer med olja och kramas - massor!

Eftermiddagens spenderades i köket - jag tänkte göra egna puréer till grodan och ingen tid är ju bättre än nuet. Sanningen är att det var Grodans reaktion på Nestles 'potatis och palsternackspuré' som fick mig att sätta fart. Hon blev riktigt förbannad på maten, efter varje sked hon fick i munnen så skrek hon rakt ut. Så då satte jag igång att göra egna puréer av allt som kylen bjöd på både till mat och efterrätt. Jag var lite nervös efter dopet om vad jag nu skulle ägna all min tid till, men nu vet jag, jag ska göra barnmat. Det är ju så smidigt - bara att koka och mixa. Så nu är hela frysen fyll med puré i iskuber och muffinsformar. Det är betydligt billigare, godare och jag vet vad hon får i sig. Jag ser bara fördelar! Dock så kommer hon få äta de yughurt som Nestle har. Hon gillar de verkligen och man ska ju inte ge laktos till barn under 1 så ser inget bättre allternativ. Dessutom får jag ju burkar att fylla med egna röror! :)

Och här kommer dagens!
2. Om jag blev tvingad att tatuera in ett citat från en låttext i svanken

Hmm... Här fick jag fundera riktigt ordentligt. Jag lyssnar på det mest så har ingen artist som direkt poppar upp i huvudet. Jag har en tatuering i nacken med mina syskons första bokstäver. Och så har jag tänkt göra en för Iris. Det ska vara blomman Iris klättrande med hennes personnummer i stjälken och vid sidan av blomman står "fem fingrar ska skydda dig". Det är en rad ur Handens fem fingrar med Lisa Nilsson. Jag sjöng den för Iris när hon låg i magen och det får henne lugn varje gång hon hör den. <3 så den skulle jag väl placera i svanken. (Fast den ska egentligen sitta på insidan av handleden!) ;)

Ovido - Quiz & Flashcards