familjeniingenstans

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Mikaela - 10 januari 2014 22:23

Fredagskänsla <3! Gustaf har avsutat första veckan på nya jobbet, jag har börjar städa bort all jul och tagit en skön löparrunda. Att LHC sen besegra MODO med 8-2 gjorde inte kvällen sämre.
Idag åt Iris av maten vi laga igår. Potatismos med bröstmjölk var riktigt gott tyckte hon. Jag ska nog ha det i samtliga puréer nu i början. Hon gillar de bäst och de får bättre konsistens också tycker jag. I helgen ska jag göra puréer med protein, fisk och kyckling blir det. Får se vad hon tycker om det trollungen. Till efterrätt fick hon äpplepuré vilket var en riktigt hit. Så det blir att göra mer sånt i helgen - inget socker utan bara frukt! :)

Idag satte jag på riktigt fart med att städa bort julen. Så nu börjar vårt vardagsrum likna ett hem igen och inte tomtens verkstad! Men så mörkt det blev! Så det första jag sa till Gustaf när han kom från jobbet var: " vi har ju inga lampor!". Jag var väldigt bekymrad över det här med lampor. Vem vet vad som händer med en bebis som har för lite lampor hemma... ;)! Aja, Gustaf lugnade mig någorlunda roat med att Iris nog skulle överleva utan lampor i alla fönster så jag får väl tro honom....

Såg en kul grej på Facebook där man kan bli administratör för BabyBjörns nya bärsele så Grodan och jag anmälde intresse för detta. Håller tummar och tår :)! Vi är riktigt bärselefantaster. Misstänker att det är svårt att använda den mer än vad vi gör. Grodan fick en så fin röd av morfar och Lotta när hon föddes och den är riktigt välanvänd. Vi har sele när vi handlar/går/lagar mat/bakar/städar :)!

Ikväll var jag ute på en härlig löparrunda - det är så värdefull tid att få för migsjälv. Känner mig riktigt fin i mina nya löparkläder dessutom. Det var lite kallt men härligt och lite snö i luften :)! Det som är otäckt är att det finns noll belysning här ute så det är verkligen helt mörkt. Enda ljuset är från pannlampa, då tur att jag inte är mörkrädd. Eller fåfäng för vidare snygg blir man inte med den i pannan!

Till sist blir det till att svara på dagens!
3. En grej jag skulle vilja lära mig.
Enkelt idag, jag skulle så gärna vilja kunna spela ett instrument, helst fiol eller piano. Det vore fantastiskt! :) mitt eget musikaliska kunnande sträcker sig inte längre än några pinsamt få lektioner på flöjt och gitarr. Inga förmågor som jag kunde plocka fram ens om jag hade velat. Men vem vet, jag kanske ligger här och snusar på nästa musikaliska geni? I.s.f får hon minsann lära sin arma mamma ett och annat!

God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards