familjeniingenstans

Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Mikaela - 17 januari 2014 17:05

Nu är det fredag, det betyder att det var torsdag igår. Riktig torsdag alltså, vill bara klargöra det först så att jag inte gör bort mig igen! Och för att fira att det är fredag(och för att jag vet vilken dag det är) blev det lite bakat.
Prinsessmuffins med polkagriskross. Mumsigt!

Det har varit en långsam dag hemma hos oss. Iris har varit gnällig och mest velat bo i famnen hos mig. Mysigt värre men inte vidare produktivt. Jag har alltså mest suttit i soffan i min röda morgonrock och mina rosa Hello Kitty-byxor. Egentligen så hatar jag kombinationen rött/rosa men vad gör man en dag som denna, det är ju mysigt menar jag.
Jag älskar myskläder, finns det något bättre? Iris älskar också mina myskläder. Hon gosar in ansiktet i mina mjuka teddy-tyger och blir så harmonisk. Den enda som inte är vidare lyrisk är nog stackars Gustaf. Jag misstänker att han inte finner min nya mysstil vidare sexig. Innan graviditeten sprang jag runt i små outfits här hemma och Gustaf såg för det mesta mycket nöjd ut. Men "riktiga" underkläder skrämmer mig nu. Jag menar hur sjutton lyckas man ha bygel i BH'n när man ammar!? Mina D-kupor(just nu E) spänner tokmycket! Då är inte bygeln som trycker direkt min bästa vän, eller? Och spets, satin... Visst, väldigt snyggt men det finns i min mening två stora problem med dessa material. Spets har hål och genom hål rinner mjölk, när mina mjölkstinna bröst läcker. Och om jag modigt stoppar i amningsinlägg i spetsoutfitten sjunker sexnivån hastigt! Jag kan ju alltid bli lite klurig och sy in ett hemligt kondomfack i inlägget. Då kanske det kan passera som praktiskt i sexigt syfte i alla fall? Tål att tänka på den idéen!
Problemet med satin är att materialet inte absorberar någonting vilket gör att om(läs när) mina bröst börjar läcka så bildas blöta och(snart) kalla fläckar på kläderna. Och då är mjölkstockning det enda jag kan tänka på. I en sån här situation kan jag inte känna mig sexig utan det enda jag funderar kring är hur många klumpar mina stackars bröst ska kämpa fram efteråt... AJ!

Nej, jag ger upp min egna nakenhet för ett tag och ser till att något är avklätt när sambon kommer hem... Trumvirvel! Det blev granen. Jag betvivlar att Gustaf blir lyrisk över en naken gran men det är i varje fall något.
Nu när den är avklädd inser jag att jag faktiskt har ett träd hemma och framförallt om jag tittar ner. Jag och Gustaf VAR duktiga på att vattna granen men sen bestämde vi oss för att kasta ut den för några dagar sedan och då slutade vi vattna. Problemet är att den inte åkte ut, den står fortfarande kvar. Den har inte barrat så mycket men nu, efter att jag tagit bort allt pynt, slitit och dragit i grenarna så släppte den nästan alla.

Nej, det är inte en naturtrogen julgransmatta utan alla barr som tidigare satt på vår gran.
Undrar om det gör sambon lite glad i varje fall, att vår gran är extra naken? Nu återstår det bara att göra små paket av allt pynt. Men något måste jag ju göra imorgon också?

Jag vill passa på att tipsa er mammor där ute om följande hemsida: http://sandrashjartanshop.blogspot.se/?m=1

En superduktig tjej som gör ursöta napphållare. Iris fick den vi beställde igår och det blev lite fotat med den idag. Jag tycker att de napphållarna som finns i butik ofta är fula/trista. Men dessa är underbara! Roligt att man får välja clips/tyg/detaljer själv dessutom!

Jag ska prova ett par nya jeans till Iris också, NelloLis muddjeans. Jag hade turen att vinna ett par i en tävling på Facebook vid nyår. Idag fick jag bilder på jeansen och ser fram mot när de dyker upp nästa vecka! Jag återkommer med vad vi tycker om dem!

En dagens givetvis!
10. Kolla! Här är en bok som jag tycker är snygg.

En snygg bok? Jag har ärligt talat aldrig tänkt på huruvida en bok är snygg eller inte men nu har jag ägnat lite tid åt att fundera. Boken jag valde är "Hur man botar någon som dödats av blixten." Jag älskar fjärilar! Så det är nog ganska klart varför valet föll på denna?

Ha en härlig helg nu! :)

Ovido - Quiz & Flashcards