familjeniingenstans

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Mikaela - 15 oktober 2013 13:50

Idag har jag pysslat iordning Iris säng. Den förra sänginredningen köpte vi innan vi visste att det bodde en liten tös i min mage så den var mer neutral. Men nu är det dags att ändra på det! Så nu duger sängen till en riktig liten prinsessa <3 här kommer min tös sova sött <3.

Jag är supernöjd - är lite av en rosa person så skulle nästan själv vilja hoppa i ;)! Just nu sover Iris men sen ska vi se vad hon tycker. Mest spänd är jag nog för vad Gustaf ska säga. Rosa är inte riktigt hans kulör... Han bor helt klart tillsammans med fel personer ;) mer rosa än Iris och jag - det är svårt att vara. :):)

Av Mikaela - 15 oktober 2013 07:42

Igår satte jag mig för att gå igenom bildhavet, hjälp vilket välfotograferat barn vi har. Jag valde ut fina kort för framkallning och fixade även en farsdagpresent från Grodan till Gustaf. :) riskfritt att skriva det, han läser aldrig här ;)! Det blev 116 bilder att framkalla denna gång. Flera av bilderna är till dopets gästbok - har ett avsnitt däri med bilder på Iris tillsammans med olika släktingar. Den delen utökas med varje famn hon fotas i :)! Lite trist att så många "famnar" väljer att inte dyka upp på dopet men det är deras förlust. Bättre att ingen av de motvilliga kommer - de förstör bara min och Iris perfekta dag. Jag vill att de som delar den dagen med mig och Iris ska glädjas med oss och inte tjura i något hörn. Och det är omöjligt att glädjas för mig har jag fått förstå. Lite trist när man tänker tillbaka på all tid och energi jag har ställt upp med innan jag flyttade till landet, det är glömt nu. Händelser förra året - när jag blev lovad bot och bättring, glömt nu. Så är nog bäst att glömma alltihop.

Jag är i varje fall vråltaggad inför prinsessans dopdag. Jag pysslar för fullt just nu - placeringskort och ljuslyktor står på menyn denna vecka! Sen ska jag snart börja pyssla med årets julkort. I och med dopet så kommer jag ha fullt upp i slutet av november och sen är det dags för bestyr inför julen. Jag ska göra egna kort iår igen så det tar sin lilla tid, måste dessutom anpassa det efter Iris så jag får nog vara glad om jag fixar två kort om dagen. :p Nytt för iår är att det kommer sitta en bild på världens finaste tjej i varje julkort. Igår åkte nämligen tomteklänningen på och hon fotades till årets julkort. :) hon var så söt att jag trodde jag skulle smälta till en liten pöl på golvet <3. Jag hade tänkte köpa en annan klänning till julafton men hon var så fin så det blir nog en tomtenissa då med!

Vi måste ta ett beslut om vart vi ska vara på julafton. Förra året var vi hos Gustafs familj och hemma på kvällen. Gustaf kommer nog jobba halva dagen så jag hade tänkt krångla mig till Motala men det känns inte så aktuellt nu längre med tanke på hur omständigt det blir med Iris dop. Jag vill fira jul med människor som man är 120% ombord med. Tror att det kan bli eget julfirande iår - skönt att skapa egna rutiner nu när vi är en liten familj. Ett mysigt julfirande i Ingenstans för Gustaf, Iris och mig låter ju inte helfel ;)! Det är bara julmaten som oroar mig. Jag har aldrig gjort ett eget julbord. Men det fixar vi nog tillsammans Gustaf och jag. Förra året gjorde vi revben och skinka - det blev ju bra ;)!

På torsdag är det dags för Iris första vaccinering, har laddat upp med alvedon hemma i fall att hon får feber. Usch - hoppas att min fina tjej inte blir sjuk :(. Det vore tungt för mammahjärtat.
Idag ska jag röja lite hemma - packa upp allt efter helgen och sen vila bort min envisa förkylning som jag dras med.

Hej hopp!

Presentation


I landet Ingenstans har det flyttat in en prinsessa! Iris föddes 2013/07/18 och här kan du läsa om vår lilla familj, Prinsessan Iris och hennes två undersåtar!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Undrar ni något? Våga fråga!

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards