familjeniingenstans

Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Mikaela - 8 oktober 2013 13:52

Så kom första höstförkylningen, usch! Vaknade inatt och var helt igentäppt i näsa och hals. Inte så kul, hoppas att det inte blir sämre för vi har planerat en tripp till Växjö i helgen. Iris är som väl är inte dålig, hon har lite slem i halsen men inget annat så jag håller tummarna för att hon inte blir sjuk. Hoppas att amningen gör sitt jobb och håller henne frisk <3

I lördag var vi på ikea och köpte ljuslyktor och rosa ljus. Jag ska klä lylktorna med band och ha som dekoration på dopet. Det är mysigt att ha olika pyssel igång som jag kan roa mig med när Iris sover. Jag har beställt material till att göra egna julkort också :). Gjorde egna förra året och det var superkul så det ska jag göra iår igen. Men får bog börja tidigare iår om jag ska hinna innan december ;), är lätt ockuperad nu kontra förra året :D! Jag har köpt en ursöt tomteklänning till Grodan så en julbild på henne kommernog också slinka in i årets kort.

Det händer så mycket nu med min prinsessa. Hon är riktigt stark i nacken så sitter numera i knät och håller huvudet själv - långa stunder. När hon ligger på mage lyfter hon huvudet högt - hon är fenomenal! :)

Idag är det hockey på tv så jag kommer nog inte undan, har tillochmed gjort eget godis som vi kan ha till. :) blir lite roligare med sötsaker ;)!

Det är konstigt hur mycket som har hänt med mig sedan Iris kom. Jag ser helt annorlunda på världen och relationer. Jag är så trött på hur bittra, självcentrerade och långsinta människor kan vara. Hur det kan vara omöjligt att sätta någon annans behov före sina egna. Jag vill skydda Iris från allt sådant. Men jag tror att jag måste flytta till en ö i havet i så fall.
Jag blir så ledsen när människorna runt omkring mig inte lever upp till några förväntningar. Iris är det största som hänt mig och att inte vilja dela det med mig - det tycker jag är sorgligt. De gör inte bara mig besviken utan de missar även Iris. Och hon är underbar - perfekt, allt man kan drömma om. Men jag har bestämt mig för att vara världens bästa mamma till Iris och jag hoppas att delar av min omgivning kan komma över sin bitterhet och dela det med mig.
Jag vill kunna räkna med människor, inte behöva tvivla på om de ens dyker upp. Och det har visat sig att de jag mest av allt räknade med inte alls finns där för mig.

Iris är det bästa som finns - jag är stormförälskad i min underbara dotter <3.
Jag kan inte se mig mätt på henne, jag kan inte sluta lyssna på hennes underbara "prat", jag kan inte sluta lukta på henne och jag kommer aldrig sluta älska henne. Jag kommer alltid sätta hennes behov framför mina egna, jag kommer alltid slå knut på mig själv för att göra henne lycklig och jag kommer aldrig låta henne känna sig dum eller ensam. För oavsett hur grym världen är så har hon mig, alltid <3! Jag älskar dig, min lilla Groda <3!

Presentation


I landet Ingenstans har det flyttat in en prinsessa! Iris föddes 2013/07/18 och här kan du läsa om vår lilla familj, Prinsessan Iris och hennes två undersåtar!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Undrar ni något? Våga fråga!

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards