familjeniingenstans

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av Mikaela - 4 oktober 2013 08:33

Vi har haft tre sociala dagar i rad så idag ska jag och Iris bara mysa och ta det lugnt.

I tisdags kom min familj oxh firade min födelsedag - jag hade bakat och vi hade en mysig fika. Jag fick fina presenter, ljus till trädgården, myskit(vin, breezers, godsaker, bok) och att välja eget event i vår! :)
Det kändes underligt härligt att vara i centrum för ovanlighetens skull! ;)

Det är mycket att göra när man ska ha gäster och är föräldraledig med liten bebis. Att försöka pussla ihop att; baka, städa, duka, klä på sig när Grodan sover är en utmaning. Iris bestämde sig dessutom för att göra det hela mer intressant - hon bajsade över hela sig så fick pussla in ett bad också. Men hon var nöjd min pärla <3!

I onsdags kom Emma cyklandes till oss - så härliga stunder när hon kommer hit :). Skvaller och jag får känna mig som gamla Mikaela för en liten stund :). Jag fick ett par ursöta örhängen - egengjorda chockrosa krokodiler <3!

Som gudmor blev det givetvis lite dopsnack. Jag har börjar med allt pyssel; gästbok, lyktor, placeringskort. Jag har precis som min seriösa "införbebislista" har jag nu en "infördopnoteboard". Jag inser att jag är knäpp men jag vet iaf att allt blir som jag vill ha det. :)

Och bäst av allt.... DOPKLÄNNINGEN är här! <3

Inom någon månad är det dags att byta från vagga till spjälsäng för vår prinsessa. Inredningen i vaggan var könsneutral då jag inte visste att "Jörg" var en tös när jag köpte den så därför ska spjälsängen vara så prinsessig som möjligt <3 jag har beställt sänghimmel, spjälskydd och påslakan i sann rosa prinsesstil <3 wieee! Spjälsängen har vi inte köpt än så det blir nästa projekt eller ett eventuellt önskemål i doppresent/julklapp till Grodan kanske. Tål att tänka på <3

Dagen har börjar i nostalgins tecken - Iris har på sig en klänning som jag hade när jag var liten <3

Presentation


I landet Ingenstans har det flyttat in en prinsessa! Iris föddes 2013/07/18 och här kan du läsa om vår lilla familj, Prinsessan Iris och hennes två undersåtar!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Undrar ni något? Våga fråga!

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards