familjeniingenstans

Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Mikaela - 13 oktober 2013 18:30


I helgen har vi varit ute och farit. Vi åkte  ner till Växjö i fredags och kom hem idag efter lunch. Iris sov inte bilen ner och missade sitt förmiddagssov så det var en lite grinig fredgaskväll. Vi blev bjudna på god mat - Grillat <3 och jag fick gott vin. Gustaf drack öl och var synnerligen nöjd. ;)

   Jag fick en superfin kamera i födelsedagspresent så nu kan jag ta ännu finare bilder på Grodan <3, jag tjuvstartade direkt! På lördagen fick vi fika hos min farmor och hon fick träffa Iris för första gången :)


 


Efter det tog vi en lång prmenad i det härliga vädret. Vi lyckades tillochmed hitta en geocach i skogen! Iris sov länge i vagnen - det behövde vår prinsessa som inte hade sovit alls mycket dagen innan. :( Iris blev väldigt bortskämdi helgen. Yvå kassar med saker har vi med oss hem,  farmor skickade med fina gosedjur och Lotta hade köpt söta kläder. :) Vi tog även med oss min gunghäst hem, den fick jag när jag var liten och nu ska Iris ha den <3. Hon har ochså blivit synnerligen bortskämd med mys och gos vår lilla Groda. Hon har fått famnsova hos både morfar och Lotta.

   

För första gången sedan Iris kom har jag och Gustaf fått td att bli bortskämda och vara bara vi - det är värt så mycket. Iris spenderade lördagskvällen med morfar så att jag och Gustaf fick koppla av i deras spabad - jag med en drink ch Gustaf med öl. Det är så uppskattat - mysigt att verkligen få mysa och rå om varandra en liten stund. Ännu bättre än tiden ihop blev när vi kom in och fann Iris sovandes hos morfar i soffan - då vet man att hon har haft det bra <3!

     

Idag har vi bara tagit det lugnt på förmiddagrn innan vi packade in oss i bilen för att vända hemmåt, Iris sov hela vägen hem i bilen så vi slapp fredagens ledsna miner - skönt! Hela växjö-gänget tackade dessutom JA till dopinbjudan så det blev pricken över i på en härlig helg. Jag ser så mycket fram emot dopet och att den dagen med alla runt Iris.

       

Gustaf har jobbat i eftermiddag så Iris och jag har varvat ner här hemma. Det märks att hon tycker det är skönt att vara hemma. hon har jollrat och myst hela tiden. Roligast var det när hon fick ligga på  skötbordet och titta på hennes favorit - mobilen. Då log hon verkligen från öra till öra :).

   


Presentation


I landet Ingenstans har det flyttat in en prinsessa! Iris föddes 2013/07/18 och här kan du läsa om vår lilla familj, Prinsessan Iris och hennes två undersåtar!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Undrar ni något? Våga fråga!

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards