familjeniingenstans

Alla inlägg den 24 juli 2013

Av Mikaela - 24 juli 2013 21:32

Bestämde oss för att inviga vagnen på promenad ikväll efter att BVC varit på besök. Vi gick inte så långt för jag har ganska ont i magen efter snittet fortfarande. Vår vagn är en Crescent Comfort Duo. Jag är helt kär i den. Smidig och rejäl samtidigt som lufthjulen och fjädringen gör den lätt att köra på landsvägarna där vi bor.

[Bild]

Hemma igen så gjorde Gustaf mat när jag ammade Iris. Sen åt vi och laddade inför fotbollen. Vi spelar en hel del wordfeud och så även ikväll. Iris bestämde sig för att hjälpa pappa lite.

[Bild]

Ikväll ska jag ta sista sprutan efter snittet. Har tagit sprutor på mig själv i en vecka nu för att minska risken för proppar - ska bli skönt att slippa ta fler. I övrigt känner jag inte mycket efter snittet. Jag har ont precis vid såret men inget annat. Känns konstigt att det imorgon har gått en vecka sedan operationen - kroppen är verkligen fenomenal på att återhämta sig.

BVC

Av Mikaela - 24 juli 2013 16:32

Nu har BVC varit här och studerat Iris närmare. Hon har fortsatt att öka i vikt - väger nu 3140 g. Känns skönt att amningen fungerar så bra.
Allt annat var bra och nu ska vi dit först nästa vecka. Ska bli spännande att se hur mycket Tokan har ökat då.
Vi har funderat lite över napp för Iris vill tutta väldigt mycket, särskilt på kvällarna. Men vi har inte vågat för risken att det skulle störa amningen. Men nu hörde vi med BVC och hon tyckte att vi skulle pröva. Och så fort som BVC-tanten svängt runt hörnet satt Iris lugnt i pappas knä med napp i munnen. Jag ser fram emot lite bröstfritid nu. ;)

[Bild]

Av Mikaela - 24 juli 2013 09:41

Igår fick prinsessan besök. Mammas familj kom för att beundra lilltösen. Mammas syskon(10, 9 & 7) var också med. Helkonstigt att de redan är moster och morbror så tidigt. Iris trivdes hos mormor och jag var lite pirrig över om jag skulle få min bebis tillbaka eller inte...

Iris fick fina presenter. En lammfäll som var helt underbart mjuk. Den kommer användas flitigt! Små söta tofflor och en fräck body. Bodyn var pappa Gustafs favorit - han kallar mig redan för mamma Arla eller arlacentralen. Hmm säger jag om det ;).

Idag kommer BVC på hembesök för att kika in prinsessan så vi hoppas på att hon har fortsatt att lägga på sig. Med tanke på hur mycket hon äter så skulle allt annat vara helt klart underligt! :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I landet Ingenstans har det flyttat in en prinsessa! Iris föddes 2013/07/18 och här kan du läsa om vår lilla familj, Prinsessan Iris och hennes två undersåtar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Undrar ni något? Våga fråga!

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards