familjeniingenstans

Alla inlägg den 18 december 2013

Av Mikaela - 18 december 2013 18:34

Idag blir finaste Iris fem månader - så stor hon har blivit. Det firade vi med kontroll på BVC. Snällaste Emma var ute och hälsade på oss och följde sen med på kontrollen. Iris har vuxit lika mycket som innan så jag tänker fortsätta helamma ända fram till halvåret - vill inte börja med smakportioner ifall att det stör hennes ammande. Just amningen var väldigt viktig för mig så jag är så glad att det funkar så bra. Iris fick vaccination idag och jag hoppas innerligt att hon inte blir sjuk som förra gången. Storleken för dagen:
Längd: 66,5
Vikt: 6985
Efter kontrollen kom Grodans farmor och farfar och hämtade oss, hemma fikade vi lite innan de vände hemåt.

Idag har jag gjort julkola - utan att bränna fingrarna(!). Så det slinker nog ner en och annan till bonde söker fru ikväll! Mysigt att se vilka bönder som fann kärleken.

Det är en stor dag idag! Iris första tand har brutit igenom! Något som mina bröst känner alltför väl. Jag har haft mer ont senaste dagarna och Iris har varit lite gnällig och nu ikväll såg jag och kände tanden :)! Hon börjar verkligen att blir stor mitt lilla troll <3

Presentation


I landet Ingenstans har det flyttat in en prinsessa! Iris föddes 2013/07/18 och här kan du läsa om vår lilla familj, Prinsessan Iris och hennes två undersåtar!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Undrar ni något? Våga fråga!

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards